بازدید رئیس جمهور از خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان + عکس-راهبرد معاصر
تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب

بازدید رئیس جمهور از خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان + عکس

رئیس جمهور در دمای بالای ۴۰ درجه کویر رفسنجان، در بخشی از مسیر پروژه آب‌رسانی به شهر‌های کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور حضور یافت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 30
کد خبر: ۱۹۱۹۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان کرمان، برای بازدید از خط انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان وارد فرودگاه این شهر شد.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه به استان کرمان، ظهر امروز جمعه در گرمای بالای ۴۰ درجه کویر رفسنجان، در بخشی از محل اجرای پروژه آب‌رسانی اضطراری به شهر‌های کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور حضور یافت و با توضیحات دست‌اندرکاران از جرئیات اجرای این پروژه اطلاع یافت.

طرح انتقال آب شرب به شهر‌های کرمان و رفسنجان به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در سال، با پیش‌بینی اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان آغاز شده و تاکنون ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری ۲ هزار میلیمتر، ۲۱ کیلومتر لوله‌گذاری ۱۸۰۰ میلیمتر و ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری ۱۰۰۰ میلیمتری از این پروژه برابر با ۴۵.۵ درصد از پروژه اجرا شده است.

به گفته دست‌اندرکاران پروژه با وجود سختی کار و مسیر اجرا، این طرح با سرعت خوبی در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهر‌های کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور، ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در سفر علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به کرمان آغاز شد و این طرح شامل ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲ تصفیه خانه و ۲ ایستگاه پمپاژ آب است.

لازم به ذکر است پروژه آبرسانی دوم در انتقال آب از خط صنعت به شهر‌های کرمان و رفسنجان ۱۴۵ کیلومتر طول دارد که ۳۰ میلیون مترمکعب آب نیاز آبی حدود یک میلیون نفر از ساکنان شهر‌های کرمان و رفسنجان را به میزان قابل توجهی بر طرف می‌کند؛ از این میزان آب، پنج میلیون مترمکعب برای رفسنجان و ۲۵ میلیون مترمکعب برای کرمان است.

پیشرفت ۴۵ درصدی انتقال آب خلیج فارس به کرمان

مجری طرح در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این طرح با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و رفسنجان اجرا می‌شود، اظهار داشت: با اجرای این پروژه نیاز آبی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان این دو شهر از جمله اتباع افغانستانی مقیم رفسنجان را به میزان قابل توجهی بر طرف می‌کند.

بازدید رئیس جمهور از خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان

فرحبخش افزود: محل اجرای عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهر رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس در کمربندی جاده رفسنجان به کرمان به طول ۱۶ کیلومتر به مخزن اصلی این شهر در حال انجام است.

وی گفت: برای تکمیل طرح انتقال آب شرب شهر‌های کرمان و رفسنجان به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده و قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

 پروژه آبرسانی به کرمان و رفسنجان از خط صنعت، یکی از مهمترین این پروژه‌ها برای رفع تنش آبی و بحران آب این دو شهر است که بخشی از تامین مالی این پروژه توسط سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و تعهد استان و بخشی از محل صنایع استان کرمان تامین می‌شود.
 پروژه تامین اضطراری آب شرب به کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس به میزان ۳۰ میلیون متر‌مکعب در سال و با ظرفیت انتقال ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه در ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو رسما آغاز شد.

هدف از اجرای این طرح بزرگ، انتقال تامین اضطراری آب شرب به کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب به صنایع جنوب شرق کشور به میزان ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است.

طول خط انتقال این پروژه ۱۴۵ کیلومتر را شامل می‌شود که تاکنون ۳۷ کیلومتر مقدماتی آن اجرایی شده است.

بازدید رئیس جمهور از خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان

این گزارش حاکی است، تاکنون ۱۰۰‌میلیارد تومان اعتبار قطعی به پروژه تامین آب شهر‌های کرمان و رفسنجان در شرایط اضطراری تخصیص داده شده است که ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در آستانه تامین اعتبار است.

ظرفیت انتقال آب خط یک هزار لیتر بر ثانیه و طول خط اصلی ۱۴۵ کیلومتر است و ۲ باب مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی، یک مخزن به ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب و ۲ واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه در طول مسیر نصب و اجرا می‌شود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده