تشدید تنش‌ها میان بایدن و نتانیاهو-راهبرد معاصر

تشدید تنش‌ها میان بایدن و نتانیاهو

یک تحلیلگر صهیونیست تنش‌های اخیر میان دولت آمریکا و کابینه نتانیاهو را مشابه یک جنگ سرد میان آن‌ها توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 10
کد خبر: ۱۹۳۷۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحلیلگران صهیونیست گفتگوی شامگاه گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شبکه سی‌ان‌ان علیه کابینه نتانیاهو را بیانگر تنش‌های عمیق در روابط میان واشنگتن و تل‌آویو دانستند.

بایدن در جریان این گفتگوی تلویزیونی بدون اشاره به نام وزرای کابینه نتانیاهو از جمله ایتمار بن‌گویر و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر امنیت داخلی و دارایی) گفت: وزرای نتانیاهو عامل بحرانی شدن وضعیت در کرانه باختری هستند.

بایدن حتی پای خودش را فراتر از این هم نهاد و گفت: کابینه امنیتی نتانیاهو، افراطی‌ترین شخصیت‌هایی را که در حیات خود شناخته‌ام در عضویت خود دارد و من را به دورانی که «گلدا مایر» نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بازمی‎‌گرداند.

در همین رابطه، «آبراهام بن تسفی» تحلیلگر صهیونیست در این باره گفت: سخنان اخیر بایدن دوران جدید و نگران‌کننده‌ای را از جنگ سرد چند ماهه میان واشنگتن و تل‌آویو آغاز کرده است.

وی افزود: در شرایط کنونی تقریباً هیچ اثری از روابط ویژه چند دهه‌ای میان واشنگتن و تل‌آویو که برای مدتی طولانی یک دیوار حمایتی از اسرائیل تشکیل داده بود، دیده نمی‌شود.

این تحلیلگر صهیونیست به نتانیاهو توصیه کرد ضمن خودداری از مانور‌های سیاسی و رهایی از قید و بند روابط داخلی و ائتلافی، به بهبود روابط تنش‌آمیز با دولت آمریکا همت بگمارد. / قدس الاخباریه

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار