توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق به ایرانیان مقیم بصره-راهبرد معاصر

توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق به ایرانیان مقیم بصره

خانواده‌های ایرانی مقیم بصره با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق دیدار کردند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 13
کد خبر: ۱۹۴۲۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله در عراق در جمع خانواده‌های ایرانی مقیم بصره، خاستگاه انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و تحول جهانی، را ایران اسلامی دانست و گفت: از ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند توقع هست که شور و هیجان مضاعف در این راه داشته باشند.

 

وی در ادامه اظهار داشت ولایت امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام، صرفِ دوست داشتن و محب بودن ایشان نیست، بلکه باید ایشان را به عنوان رهبر جامعه بر اساس ایمان و عشق انتخاب کرد.

 

آیت الله حسینی با تاکید بر لزوم تبعیت شیعیان از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در همه شرایط افزود: اطاعت از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در اطاعت از مراجع عظام و ولی فقیه به عنوان نائبان عام است و در این راستا بر اساس فرمایش رسول اکرم حضرت محمد صلی الله علیه وآله باید برای رسیدن به این هدف والا، تلاش و حرکت کرد.

 

وی ادامه داد: ایرانیان باید هر کجا که هستند نماد بیداری و بصیرت، آگاهی، مسئولیت و رسالت باشند و خود را الگوی یک انسان فهیم، انسان متنعم، انسان آگاه، انسان مسئولیت‌پذیر، انسان با ورع و تقوی بدانند.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله در عراق با تاکید بر وحدت بین ایرانیان و همدلی و همراهی میان خود خطاب به خانواده‌های ایرانی مقیم بصره گفت: با ارتباطات تنگاتنگ بین خود و پشتیبانی مادی و معنوی از یکدیگر در رشد و شکوفایی خود تلاش کنید تا خداوند متعال نیز به کمک شما بیاید.

 

آیت الله حسینی با اشاره به حدیث منقول از امام علی علیه السلام: «علیکم بالتواصل والتباذل وایاکم والتدابر و التقاطع» به ایرانیان توصیه کرد: در برپایی جلسات انس و الفت و عدم قطع رابطه با یکدیگر با تشکیل تشکل‌هایی به آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوی» جامه عمل بپوشند. وی در پایان از زحمات سرکنسول محترم بصره به خاطر دغدغه همیشگی‌شان در رسیدگی به امور ایرانیان جنوب عراق تقدیر و تشکر کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده