بـصره گرم‌ترین شهر جهان شد-راهبرد معاصر

بـصره گرم‌ترین شهر جهان شد

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۷ منطقه عراق در فهرست گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی قرار گرفتند و بصره عراق با دمای ۵۰ درجه، گرمترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۷۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان اظهار کرد: علاوه بر این، شهر‌های «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای ۴۹.۹ درجه سلسیوس به صورت مشترک در رده دوم گرمترین ایستگاه‌های بین المللی هواشناسی (اصلی) قرار گرفتند.

وی افزود: در فهرست امروز گرمترین ایستگاه‌های اصلی هواشناسی، هفت منطقه عراق، شهر آباده ایران، و دو شهر از عربستان و کویت به چشم می‌خورد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس اطلاعات واصله امروز بیشینه دمای هوا در کربلا به بیش از ۴۸ درجه سلسیوس رسیده است.

ضیائیان گفت: آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی نشان می‌دهد که باد و گردوخاک و گرمای هوا دو پدیده مهم شهر‌های زیارتی عراق تا اواخر هفته است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در شهر‌های زیارتی عراق تا آخر هفته به محدوده‌های ۴۵ تا ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شرایط گرمای هوا و باد و گردوخاک با نوسانات جزئی برای چهار پایانه مرزی «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان پیش بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیشینه دما هوا در این چهار پایانه مرزی در روز‌های آینده به ویژه روز دوشنبه به محدوده ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

وی گفت: این در حالی است که شرایط جوی مرز‌های «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان مساعدتر از سایر پایانه هاست به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه دمای این دو منطقه تا اواخر هفته در محدوده‌های ۲۸ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان باشد./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده