پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

ورود ابزار هوش مصنوعی جدید با کاربرد تجاری

دو شرکت متا و مایکروسافت از عرضه یک مدل زبانی هوش مصنوعی جدید با کاربردهای تجاری خبر داده‌اند که ال‌لاما 2 نام دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۲۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، شایعات مربوط به عرضه یک مدل هوش مصنوعی تجاری توسط متا واقعی بود. متا و مایکروسافت برای رونمایی از ال لاما 2، یک مدل زبانی جدید هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری کرده‌اند که هم برای اهداف تجاری و هم برای اهداف تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

 

کد منبع باز ارتقا یافته این مدل تاکید بیشتری بر مسئولیت کاربران دارد. توسعه دهندگان این مدل آن را از نظر ایمنی آزمایش کردند و یک طرح شفاف برای مشخص شدن جزئیات مسائل احتمالی ایجاد کردند. این مدل دارای یک راهنمای کاربرد مسئولانه و یک خط مشی استفاده قابل قبول برای جلوگیری از چالش‌هایی مانند فعالیت مجرمانه، نمایش های گمراه کننده و ارسال هرزنامه است.

 

متا هر دو نسخه از پیش آموزش داده شده و مکالمه محور ال لاما 2 را به صورت رایگان منتشر می کند. مایکروسافت آن را از طریق کاتالوگ هوش مصنوعی Azure برای استفاده با ابزارهای ابری، مانند گزینش محتوا، در دسترس قرار می دهد. این ابزار همچنین می‌تواند مستقیماً روی رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز اجرا شود و از طریق ارائه‌دهندگان خدمات ثالث مانند خدمات وب آمازون و Hugging Face در دسترس قرار بگیرد.

 

ال لاما 2، به شرکت‌ها امکان می‌دهد که فناوری‌هایی مانند ربات‌های گفتگو و تولیدکننده‌های تصویررا برای تحقق اهداف خود، سفارشی کنند. در حالت ایده‌آل، این کار به شرکت‌ها امکان می‌دهد از مدل‌سازی بهره ببرند و در عین حال راهی برای بررسی تعصبات، نادرستی‌ها و سایر عیوب به افراد ثالث ارائه می‌دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار