سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

ورود ابزار هوش مصنوعی جدید با کاربرد تجاری

دو شرکت متا و مایکروسافت از عرضه یک مدل زبانی هوش مصنوعی جدید با کاربردهای تجاری خبر داده‌اند که ال‌لاما 2 نام دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۲۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، شایعات مربوط به عرضه یک مدل هوش مصنوعی تجاری توسط متا واقعی بود. متا و مایکروسافت برای رونمایی از ال لاما 2، یک مدل زبانی جدید هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری کرده‌اند که هم برای اهداف تجاری و هم برای اهداف تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

 

کد منبع باز ارتقا یافته این مدل تاکید بیشتری بر مسئولیت کاربران دارد. توسعه دهندگان این مدل آن را از نظر ایمنی آزمایش کردند و یک طرح شفاف برای مشخص شدن جزئیات مسائل احتمالی ایجاد کردند. این مدل دارای یک راهنمای کاربرد مسئولانه و یک خط مشی استفاده قابل قبول برای جلوگیری از چالش‌هایی مانند فعالیت مجرمانه، نمایش های گمراه کننده و ارسال هرزنامه است.

 

متا هر دو نسخه از پیش آموزش داده شده و مکالمه محور ال لاما 2 را به صورت رایگان منتشر می کند. مایکروسافت آن را از طریق کاتالوگ هوش مصنوعی Azure برای استفاده با ابزارهای ابری، مانند گزینش محتوا، در دسترس قرار می دهد. این ابزار همچنین می‌تواند مستقیماً روی رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز اجرا شود و از طریق ارائه‌دهندگان خدمات ثالث مانند خدمات وب آمازون و Hugging Face در دسترس قرار بگیرد.

 

ال لاما 2، به شرکت‌ها امکان می‌دهد که فناوری‌هایی مانند ربات‌های گفتگو و تولیدکننده‌های تصویررا برای تحقق اهداف خود، سفارشی کنند. در حالت ایده‌آل، این کار به شرکت‌ها امکان می‌دهد از مدل‌سازی بهره ببرند و در عین حال راهی برای بررسی تعصبات، نادرستی‌ها و سایر عیوب به افراد ثالث ارائه می‌دهد./ فارس

ارسال نظر