برنامه گروه واگنر برای رفتن به آفریقا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

برنامه گروه واگنر برای رفتن به آفریقا

فرمانده گروه واگنر از نیرو‌های خود خواست تا برای رفتن به آفریقا خود را آماده کنند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۴۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرمانده گروه نظامی واگنر علام کرد که نیرو‌های این گروه در حال حاضر در اوکراین مبارزه نمی‌جنگند.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه نظامی واگنر در پیام ویدئویی جدیدی گفت که نیرو‌های واگنر در حال حاضر در جنگ اوکراین مشارکتی ندارند.

خبرگزاری رویترز براساس این ویدئو گزارش داد که پریگوژین در حالی که به نیرو‌های این گروه در بلاروس خوش آمد می‌گفته، به آن‌ها یادآور شده که در حال حاضر آن‌ها در اوکراین مبارزه نمی‌کنند.

فرمانده گروه واگنر در این ویدئو خطاب به نیرو‌های خود می‌گوید که این گروه شرافتمندانه مبارزه کرده است و کار‌های بزرگی برای روسیه انجام داده است.

طبق این ویدئو، پریگوژین از نیرو‌های تحت امر خود می‌خواهد که ارتش بلاروس را آموزش دهند و برای رفتن به آفریقا نیرو‌های خود را گرد هم بیاورند.

پریگوژین، ۲۳ ژوئن (جمعه دوم تیرماه) وزارت دفاع روسیه را به تدارک حملات موشکی مرگبار علیه مواضع و اردوگاه‌های این گروه متهم کرد و متعهد شد که تلافی خواهد کرد.

پریگوژین مدعی شده بود که این شورش با هدف سرنگونی دولت صورت نگرفت و صرفاً به منظور ابراز مخالفت با عملکرد مقامات وزارت دفاع روسیه و به طور مشخص سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور انجام شد.

پس از عقب‌نشینی واگنر، پریگوژین به بلاروس رفت، اما لوکاشنگو هفته گذشته گفت که او به روسیه بازگشته و نیرو‌های واگنر هم هنوز با پیشنهاد جابجایی به مینسک موافقت نکرده‌اند. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده