حمله پهپادی اوکراین و توقف پروازهای دو فرودگاه در مسکو-راهبرد معاصر

حمله پهپادی اوکراین و توقف پروازهای دو فرودگاه در مسکو

وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع دو حمله پهپادی نیروهای اوکراینی به منطقه مسکو، گفت که پروازهای ورودی و خروجی در دو فرودگاه این منطقه به‌صورت موقت متوقف شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 21
کد خبر: ۲۰۰۶۲۳

به گزارش راهبرد معاصر،‌ رسانه‌های روسی امروز (دوشنبه) از حمله مجدد عوامل رژیم کی‌یف با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه خبر دادند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مرتبه اقدام نیروهای اوکراینی برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در منطقه مسکو را خنثی کرده است.

 

حمله امروز، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شده که طی روزهای اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این پهپادهای اوکراینی توسط پدافند هوایی مسکو در مناطق ایسترا و پوکروفسکی منهدم شدند.

 

«آندری وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو نیز اعلام کرد که بر اثر سقوط لاشه پهپاد منهدم‌شده در منطقه ایسترا، دو شهروند روس مجروح شدند.

 

وروبیوف با درخواست از ساکنان منطقه ایسترا برای حفظ آرامش و خونسردی خود، اطمینان دادند که تمامی تیم‌های امدادی و اورژانسی در حالت آماده‌باش و عملیاتی هستند.

 

به نوشته اسپوتنیک، در پی این حمله پهپادی، تردد هوایی در دو فرودگاه مهم منطقه مسکو (ونوکِوُو، دومودِدُوو) برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآمد اما سپس پروازها در آنها از سر گرفته شد.

 

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده