لاوروف: غرب با تهدید، متحدان مسکو را تحت فشار قرار داده است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

لاوروف: غرب با تهدید، متحدان مسکو را تحت فشار قرار داده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب در تلاش است متحدان مسکو را از طریق تهدید و باج خواهی مجبور کند از همکاری با ما خودداری کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۸۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره همکاری روسیه با شرکای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار نظر کرد.

 

لاوروف گفت: شرکای اوراسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی تحت فشار شدید کشورهای غیردوست هستند. بازدید مقامات عالی رتبه از پایتخت‌های غربی از آنها برای «مشاوره» در مورد «مقابله با دور زدن» تحریم‌های غیرقانونی ضد روسیه به روالی منظم تبدیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: غرب در تلاش است متحدان مسکو را از طریق تهدید و باج خواهی مجبور کند از همکاری با مسکو خودداری کنند.

 

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: تعهدات تجاری و اقتصادی متقابل ما همچنان اجرا می‌شود، زیرا این تعهدات، منافع طرفین را برآورده می‌کنند و قوانین بین المللی را نقض نمی‌کنند.

 

به گفته وی، مسکو در حال برداشتن گام‌های متقابل با هدف توقف تلاش‌ها برای نفوذ مخرب از خارج است.

 

لاوروف خاطر نشان کرد: در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا اقدامات مشترکی برای غلبه بر پیامدهای تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و بلاروس از طریق افزایش ثبات اقتصاد کشورهای اتحادیه ایجاد شده است. این امر قبلاً نتایج ملموسی به همراه داشته است. حجم تجارت متقابل، سهم ارزهای ملی در تسویه حساب‌های متقابل، تعداد پروژه‌های همکاری در حال رشد و امنیت غذایی و انرژی به طور کامل تضمین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بازار این اتحادیه تا 40 درصد از تجارت خارجی کشورهای آسیای مرکزی را تشکیل می‌دهد. بیش از 10 هزار شرکت روسی و مشترک در منطقه فعالیت می‌کنند که حدود 900 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: به طور کلی، ادغام اوراسیا به عنوان تضمینی برای حفظ ثبات اقتصادی کشورهای اوراسیا و بهبود رفاه شهروندان آنها عمل می‌کند.

 

لاوروف در سخنانی درباره سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید کرد که اساس تعامل در این سازمان، اصول برابری و در نظر گرفتن منافع همه کشورهای عضو آن است.

 

وی افزود: ما مطمئن هستیم که متحدان ما از توجه فزاینده اخیر غرب به کشورهای خود انتقاد می‌کنند و به خود اجازه نمی‌دهند در طرح‌هایی با هدف تشدید تنش‌های نظامی-سیاسی شرکت کنند.

 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: در مجموع، البته، ما انتظار داریم که با توسعه روابط با کشورهای ثالث و انجمن‌ها، متحدان ما در این اتحادیه و سازمان اقداماتی را انجام ندهند که در تضاد با تعهدات آنها در این سازمان‌ها باشد. در عین حال، در قوانین ما «آموزش زندگی» به سایر دولت‌ها یا دیکته کردن چگونگی و نحوه برقراری روابط با آنها نیست. روسیه هیچ یک از همسایگان و شرکای خود را از برقراری تعامل با کسی منع نمی‌کند، اما همیشه می‌خواهد که منافع مشروع ما در نظر گرفته شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده