روسیه: با ایران روی یک معاهده بزرگ جدید کار می‌کنیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روسیه: با ایران روی یک معاهده بزرگ جدید کار می‌کنیم

دیپلمات ارشد روسیه از قصد روسیه برای افزایش سطح روابط با ایران و انعقاد یک «معاهده بزرگ» بین دو کشور در آینده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 04
کد خبر: ۲۰۲۸۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک دیپلمات ارشد روسیه دوشنبه شب به وقت تهران از قصد روسیه برای افزایش سطح روابط با ایران و انعقاد یک «معاهده بزرگ» بین دو کشور در آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «آندری رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت: «روسیه و ایران در حال کار بر روی معاهده بزرگ جدید هستند که شامل مسائل مختلف از جمله حوزه‌های کلیدی [همکاری‌هایمان]خواهد بود.»

این دیپلمات ارشد روس اظهار داشت، روابط روسیه و ایران در چند سال گذشته روند صعودی ثابتی داشته است. رودنکو افزود: «انتظار داریم که این روابط به سطح جدیدی برسد.»

بر اساس آمار گمرک روسیه، مبادلات تجاری میان مسکو و تهران در ژانویه و اکتبر ۲۰۲۲ به چهار میلیارد دلار رسیده است که از حجم کل مبادلات در سال ۲۰۲۱ عبور کرده است. صادرات روسیه به ایران ۲۷ درصد رشد کرده و صادرات ایران به این کشور نیز رشد ۱۰ درصدی داشته است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز که اخیرا به تهران سفر کرده بود درباره روابط ایران و روسیه و رضایتمندی از این روابط گفت: «روابط رو به پیشرفت است. روابط نزدیکی در بسیاری از زمینه‌ها داریم که ربطی به مسافت جغرافیایی ندارد و کشور‌ها باید با همدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.»

وی افزود: «باید به سمت عملیاتی کردن پروژه‌های مشترک حرکت کرده و این پروژه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم. موضوع کریدور‌ها و حذف تعرفه تجاری رو به پیشرفت است. به لحاظ سیاسی به همدیگر نزدیکیم و شانه به شانه همدیگر حرکت می‌کنیم.» / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار