زلنسکی: علی‌رغم خسارات زیاد، به ضدحملات ادامه می‌دهیم-راهبرد معاصر

زلنسکی: علی‌رغم خسارات زیاد، به ضدحملات ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که امتیاز زمینی را به روسیه نمی‌دهد و ضدحملات همچنان ادامه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 18
کد خبر: ۲۰۴۴۶۷

به گزارش راهبردمعاصر. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس، هرگونه امتیاز ارضی به روسیه را به عنوان بخشی از یک توافق صلح بالقوه رد و تاکید کرد که کی‌یف باید بدون توجه به شرایط آب‌وهوا، ضد حمله خود را ادامه دهد.

 

مجری این شبکه خبری از او پرسید که آیا اوکراین زمینی را برای صلح به مسکو واگذار می‌کند و زلنسکی در پاسخ گفت: «نه. این قلمرو ماست.»

 

البته او جزئیاتی در این باره که آیا این مسئله درباره کریمه هم صدق می‌کند، ارائه نداد. کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از انجام یک همه‌پرسی با اکثریت قاطع مردم به پیوستن به روسیه رای داد، اوکراین و حامیان غربی آن نتایج رای‌گیری را به رسمیت نشناختند.

 

زلنسکی همچنین اذعان کرد که حمله متقابل کی‌یف که بیش از سه ماه در جریان است، «خیلی سریع نیست»، اما ادامه داد: «نیرو‌های اوکراین بدون توجه به آب و هوا به راه خود ادامه خواهند داد. ما باید قلمرو خود را تا آنجا که ممکن است آزاد کنیم و به جلو برویم، حتی اگر کمتر از نیم مایل یا صد یارد باشد، نمی‌توانیم زمان را از دست بدهیم. آب و هوا و مواردی از این دست را فراموش کنید. حتی اگر نیرو‌های زمینی نتوانند حرکت کنند، اوکراین حملات پهپادی را دوچندان خواهد کرد.»

 

اظهارات زلنسکی درحالی مطرح می‌شود که به تازگی نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که سربازان اوکراین در ادامه ضدحملات خود با نیرو‌های روسی مواجه خواهند بود، و از طرفی به دلیل فصل سرما باران و سرما نیز خواهد بود که می‌تواند تدارکات و مانور کلی را تضعیف کند و هر گونه شانس برای پیشرفت را از بین ببرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده