سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: چارچوب اصلی توافق عادی سازی میان عربستان و اسرائیل نهایی شده است-راهبرد معاصر

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: چارچوب اصلی توافق عادی سازی میان عربستان و اسرائیل نهایی شده است

روزنامه سعودی الریاض نوشت: «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اخیراً ضمن اشاره به پیشرفت روند مذاکرات در این زمینه، گفته است که چارچوب اصلی توافق عادی سازی میان عربستان سعودی و اسرائیل نهایی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 30
کد خبر: ۲۰۶۲۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با افزایش گمانه زنی‌ها درباره نزدیک شدن عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به توافق در زمینه عادی سازی روابط، روزنامه الریاض امروز شنبه گزارشی در این باره منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: شواهد و قرائن حاکی از آن است که عربستان سعودی، عجله‌ای برای برقراری روابط با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تحت نظارت آمریکا، ندارد.

الریاض در ادامه نوشت: مذاکره درباره مسائل و پرونده‌های مهم در زمینه عادی سازی روابط، طولانی خواهد بود و به نظر می‌رسد رسیدن به نقاط مشترک در این مذاکرات زمان بیشتری از آنچه پیش بینی شده، نیاز داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: در هر مذاکره‌ای قطعاً کل آنچه خواسته اید، محقق نمی‌شود، اما به اکثر مطالباتی که تقاضا کرده اید، دست پیدا خواهید کرد!

روزنامه الریاض تصریح کرد: مذاکرات در زمینه برقراری روابط با اسرائیل، گام به گام و در چند مرحله خواهد بود، همزمان با این مذاکرات باید مسیر دیگری در زمینه آماده سازی شرایط لازم برای اجرای چنین توافقی، پیش بینی شود که در آن همه مسائل شفاف و واضح مطرح شود و هر طرف بداند که چه دستاوردی خواهد داشت و چه اقداماتی را نیز باید عملی کند.

گزارش الریاض درباره طولانی بودن روند عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو در شرایطی مطرح شده که «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اخیراً ضمن اشاره به پیشرفت روند مذاکرات در این زمینه، گفته است که چارچوب اصلی توافق عادی سازی میان عربستان سعودی و اسرائیل نهایی شده است. /مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده