فشار بایدن به جمهوری‌خواهان برای تداوم حمایت از اوکراین-راهبرد معاصر

فشار بایدن به جمهوری‌خواهان برای تداوم حمایت از اوکراین

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر جمهوری‌خواهان کنگره را تحت فشار قرار داده تا از کمک‌های بیشتر به اوکراین حمایت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 02
کد خبر: ۲۰۶۶۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، «جو بایدن» روز یکشنبه در حالی که گفت از حاشیه‌های سیاسی که تقریبا نزدیک بود دولت او را به تعطیلی بکشاند، «خسته و بیمار» است، جمهوری‌خواهان کنگره را تحت فشار قرار داد تا از لایحه ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین حمایت کنند.

 

صحبت های بایدن پس از آن بود که روز شنبه، کنگره آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، بودجه دولت برای بیش از یک ماه تمدید شد و به این ترتیب کنگره از تعطیلی دولت که باعث می‌شد بیش از چهار میلیون کارمند دولت فدرال بدون حقوق بمانند و طیف گسترده‌ای از خدمات در آمریکا کاهش پیدا کند، جلوگیری کرد.

 

این لایحه با حمایت گسترده دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تصویب شد و «مت گاتز» جمهوری‌خواه تندرو متعهد شد که «کوین مک‌کارتی» رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان را برکنار کند.

 

این لایحه که تا تاریخ ۱۷ نوامبر ادامه دارد، هیچ کمکی جهت ارائه به اوکراین را شامل نمی‌شود. این در حالی است که ایالات متحده از سال گذشته به عنوان یکی از حامیان اصلی اوکراین در جنگ با روسیه بوده و جو بایدن تلاش کرده است تا در کنار حمایت‌های کشورش، کشورهای دیگر جهان را هم برای کمک به اوکراین بسیج کند.

 

بایدن در این رابطه عنوان کرد که جمهوری‌خواهان متعهد شده‌اند تا کمک‌های مربوط به اوکراین را از طریق یک رای‌گیری جداگانه دیگر ارائه کنند.

 

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم حمایت آمریکا از اوکراین قطع شود و از رئیس مجلس نمایندگان انتظار را دارم که به تعهد خود جهت تضمین کمک به اوکراین عمل کند».

 

وی در پاسخ به این سوال که می‌توان به کوین مک‌کارتی در خصوص پایبند بودن به توافقات اعتماد کرد هم گفت همه چیز در مورد توافقی که با یکدیگر در خصوص کمک به اوکراین کردیم، مشخص‌ می‌شود.

 

بایدن ماه گذشته به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اطمینان داد علیرغم مخالفت‌های برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، حمایت قاطع ایالات متحده از جنگ برای عقب راندن سربازان روسیه حفظ می‌شود.

 

وی همچنین از جمهوری‌خواهان خواست تا برای جلوگیری از بحران دیگری در ماه نوامبر که مدت زمان لایحه موقت بودجه تمام می‌شود، سریعا اقدام کنند. او در این رابطه عنوان کرد: حاشیه‌ها باید به سرعت تمام شود و بحران دیگری نباید وجود داشته باشد. من از دوستان جمهوری‌خواهم در کنگره می‌خواهم که دیگر منتظر نمانند.

 

بایدن خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: بهتر است مانند تابستان وقت خود را هدر ندهید و هر چه سریع‌تر لایحه بودجه یک ساله را با احترام به توافقی که ماه قبل کردیم، تصویب کنید./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده