مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد هر دو مسیر تونل توحید امشب مسدود است تنبیه بدنی دانش آموز بوکانی؛ معاون مدرسه برکنار شد هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود اعلام زمان برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۴ ایتا از دسترس خارج شد انحلال شورای شهر کرمانشاه رسماً ابلاغ شد جزئیات بازداشت ۱۳ نفر در شهرداری و شورای شهر کرمانشاه اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجو–معلم ۱۴۰۴ / جزئیات ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان + لینک جزئیات وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیونی برای هنرمندان معلول ارتفاعات تهران آخر هفته بارانی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش: تنوع مدارس باید کم شود

رضامراد صحرایی با بیان اینکه کاری کنیم که تحول در چشمه مدرسه بجوشد، گفت: هر چه تنوع مدارس کمتر شود، موفق‌تر خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 20
کد خبر: ۲۰۹۴۱۳

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: کاری کنیم که تحول در چشمه مدرسه بجوشد نه در ستاد.

 

وی ادامه داد: سیاست ما این است که پیش از تدوین هر دستورالعملی، آیین‌نامه‌ها را به مجریان و به مدارس بفرستیم و بازخورد بگیریم.

 

صحرایی با بیان اینکه خط مقدم ما در برنامه‌ریزی‌ها مدرسه است، گفت: ارکان تحول در نظام تعلیم و تربیت، باید احساس هم سرنوشتی داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید ستاد، اداره‌کل، منطقه و مدرسه اتصال هدفمند داشته باشند، افزود: نقشه راه مدرسه را به استان‌ها ببرید؛ از کارشناسان، مسؤولان سابق و منتقدان استفاده کنید و مورد نقد‌ و بررسی قرار دهید.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از تجربه‌های موفق در گذشته استفاده کنیم، تصریح کرد: هر چه تنوع مدارس پایین‌تر آید، موفق‌تر بوده‌ایم.

 

وی افزود: روح شهید آوینی شاد که می‌گفت اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.

 

صحرایی با بیان اینکه تحول مبنا و منشأ درونی و شناختی است نه بیرونی و ابزاری، ادامه داد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش مسیر مبدا و منشأ تحول باشد، اول خودمان باید متحول شویم./ فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار