تامین ۳۵ هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن-راهبرد معاصر

تامین ۳۵ هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۵ هزار هکتار برای ساخت مسکن یک میلیون و ۹۵۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۵۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۵ هزار هکتار برای ساخت مسکن یک میلیون و ۹۵۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که در صورت تامین این اراضی زمینه برای ساخت پروژه‌های ویلایی سازی فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ۲۲ هزار هکتار از اراضی داخل حریم شهر‌ها هم در مراحل مختلف الحاق به محدوده شهر‌ها قرار دارد و در صورتی که این میزان از اراضی تامین شود امکان ساخت مسکن برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی فراهم می‌شود.

او می‌گوید: در استان‌های خراسان رضوی، فارس و کرمان بیشترین زمین تامین شده است، اما با توجه به تعداد بالای متقاضیان در این استان‌ها تامین اراضی باید ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از استان‌ها هنوز کسری زمین داریم به طوری که در استان خراسان رضوی همزمان بیشترین میزان کسری زمین و بیشترین میزان تامین زمین وجود دارد که این نشان می‌دهد ادارات کل راه و شهرسازی وظایف خود در راستای تامین زمین به خوبی انجام می‌دهند، اما میزان متقاضیان در این استان‌ها به حدی است که هنوز زمین کافی تامین نشده است./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده