سازمان ملل: ۵ هزار فلسطینی پای پیاده به جنوب غزه فرار کرده‌اند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سازمان ملل: ۵ هزار فلسطینی پای پیاده به جنوب غزه فرار کرده‌اند

سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود ۵ هزار فلسطینی روز دوشنبه در فرصتی ۴ساعته پای پیاده به جنوب غزه فرار کرده اند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 07
کد خبر: ۲۱۲۴۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: حدود ۵ هزار نفر روز دوشنبه در یک فرصت ۴ ساعته با پای پیاده به جنوب غزه گریختند.

اوچا اعلام کرد: ارتش اسرائیل از ساکنان غزه و استان‌های شمالی غزه خواسته است به سمت جنوب حرکت کنند و مدعی شده بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر یک گذرگاه امن وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: "از آنجایی که جاده‌های منتهی به جنوب غزه به شدت آسیب دیده اند فقط با پای پیاده قابل امکان جابجایی افراد وجود دارد. خانواده‌ها از جمله کودکان، افراد مسن و افراد دارای معلولیت گزارش کرده اندکه مسافت‌های طولانی را پیاده روی کرده اند و وسایل شخصی خود را با دست حمل می‌کنند. "

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داد که حدود ۱.۵ میلیون نفر در غزه آواره داخلی هستند.

از این تعداد، حدود ۷۱۷ هزار نفر در ۱۴۹ تاسیسات آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) پناه گرفته اند. ۱۲۲ هزار نفر در بیمارستان ها، کلیسا‌ها و ساختمان‌های عمومی و ۱۱۰ هزار نفر نیز در ۸۹ مدرسه غیر پناه گرفته اند.

مرکز آموزشی خان یونس، شلوغ‌ترین پناهگاه سازمان ملل، میزبان بیش از ۲۲ هزار آواره داخلی است که این به معنی زندگی یک نفر در هر دو متر مربع و استفاده حداقل ۶۰۰ نفر از یک توالت مشترک است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده