ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

صحرایی: روزمرگی مانع بهره‌وری آموزش و پرورش شده است

وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبردها و راهکارها گفت: روزمرگی یکی از چالش‌هایی است که مانع بهره‌وری ما شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۵۱۴

به گزارش راهبرد معاصر. همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبردها و راهکارها، امروز در اردوگاه بین‌المللی شهید باهنر تهران برگزار شد.

 

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این همایش اظهار کرد: روزمرگی یکی از چالش‌هایی است که مانع بهره‌وری ما شده است. مدیرخوب مدیری است که مانع را بر دارد و این بهره‌وری است.

 

وی با اشاره به مدیریت بخشی و موازی، گفت: روزی که وزیر آموزش و پرورش شدم، پیامم به کل آموزش و پرورش یک کلمه دو حرفی بود و آن هم «یک» بود و گفتم ما یک نظام هستیم.

 

صحرایی تصریح کرد: آموزش و پرورش یک کل یکپارچه باید باشد و بهره‌وری کردن آموزش و پرورش، همدلی و همگرایی است؛ اولین چیزی که ما را بهره‌ور می‌کند، نگرش سیستمی و هم‌افزایی است. تولید شوراها یعنی ضعف در فرایندهاست. اگر شبکه نشویم بهره‌ور نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه راهکار دیگر، تمرکز بر داشته‌هاست، گفت: آیا یک میلیون و 600 هزار بازنشسته ثروت کمی هستند؟ چه زمانی از تجارب آنها را جمع‌آوری کرده و از آنها بهره مند شدیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه مسیر رشد معلمی آماده شده است، افزود: در نظر دارم معلمان و پژوهشگران آن را ببیننند و اگر نکته ای هست، اعلام کند.

 

وی با بیان اینکه اگر یادگیرنده نشویم نمی‌توانیم یاددهنده خوبی باشیم، گفت: نکته بعدی خلاقیت است. تا کی می‌خواهیم بخشی از مسأله، به جای راه حل باشم./ فارس

ارسال نظر