امن‌ ترین شهرهای جهان از نگاه اکونومیست-راهبرد معاصر

امن‌ ترین شهرهای جهان از نگاه اکونومیست

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارشی به امن ترین شهرهای جهان بر مبنای چهار مقوله ی دیجیتال، سلامت، زیرساخت‌ها و شخصی پرداخته است. بر این مبنا، توکیو پایتخت جهان امن ترین شهر جهان لقب گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
کد خبر: ۲۱۳۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشریه ها و مجلات بین المللی همه ساله در گزارش هایی به بررسی امن ترین، مرفه ترین، مهاجرپذیرترین، بی ثبات ترین، گران ترین و... شهرها و کشورهای جهان می پردازند.

 

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارش مشابهی به بررسی امن ترین شهرهای جهان بر مبنای چهار مقوله ی دیجیتال، سلامت، زیرساخت‌ها و شخصی پرداخته است.

 

بر اساس گزارش یاد شده که به بررسی ۶۰ شهر جهان در نقاط مختلف دنیا پرداخته، توکیو، پایتخت ژاپن را "امن‌ترین" شهر جهان معرفی کرده است. اولویت‌بندی یاد شده برای شهرها بر اساس امتیازی است که در "شاخص امنیت شهرها" کسب می‌شود. بر مبنای این اولویت‌ها توکیو توانسته در مجموع این ۴ رتبه‌بندی، با کسب امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ امن‌ترین شهر جهان معرفی شود.

 

پس از توکیو، سنگاپور در رتبه دوم قرار گرفته و اوساکا دیگر شهر ژاپن در این فهرست در رتبه سوم قرار گرفته است.

 

شهرهایی اروپایی نظیر آمستردام، پایتخت هلند که میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی است و همچنین شهر کپنهاگ در دانمارک در زمره ده شهر برتر امن در جهان قرار گرفته‌اند.

 

واشنگتن تنها شهر آمریکایی است در فهرست ده شهر امن جهان قرار گرفته است؛ که در رتبه هفتم قرار دارد.

 

شهر سیدنی استرالیا هم در این فهرست در رتبه دهم قرار گرفته است.

 

در این رتبه‌بندی شهرهای کشورهای در حال توسعه عمدتا در پائین فهرست قرار گرفته‌اند.

 

شهر بندری لاگوس در نیجریه در رتبه آخر این فهرست قرار گرفته که در کنار شهرهایی مانند کراچی، قاهره و کاراکاس قرار گرفته‌اند.

 

لاگوس در شاخص امنیت شهرها امتیاز ۳۸.۱ از صد را کسب کرده است.

 

گرانترین و ارزانترین شهرهای جهان کدامند؟

 

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در یک نظرسنجی مشابه که پیشتر نتایج آن منتشر شده بود، گرانترین و ارزانترین شهرهای جهان را معرفی کرده بود.

 

در این گزارش برای اولین بار شهرهای سنگاپور، پاریس و هنگ کنگ مشترکا رتبه اول گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

پاریس، پایتخت فرانسه، سال پیش دومین شهر گران جهان در نظرسنجی واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست بود که امسال به همراه سه شهر دیگر اروپایی در جمع ده شهر گران جهان قرار گرفته است.

 

شهرهای زوریخ در سوئیس و ژنو در همین کشور به همراه اوساکا در ژاپن در رتبه‌های بعدی گرانترین شهرهای امسال قرار گرفته‌اند.

 

در این گزارش تهران در رتبه صد و بیستم قرار گرفته که بر اساس استانداردهای اروپایی یک شهر ارزان محسوب می‌شود؛ یکی از دلایل آن کاهش ارزش ریال طی سال اخیر بوده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار