شیوه ارزشیابی نمرات امتحانی تغییر یافت + جزئیات-راهبرد معاصر

شیوه ارزشیابی نمرات امتحانی تغییر یافت + جزئیات

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: شیوه ارزشیابی نمرات امتحانی تغییر یافته و مدیران مدارس بایستی ارزشیابی‌های امتحانات نوبت اول و ارزشیابی نهایی را به گونه‌ای انجام دهند که مبتنی بر واقعیت‌ها باشد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 23
کد خبر: ۲۱۴۹۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن زارعی امروز در ارتباط تصویری که با همایش تجلیل از مدیران مدارس برتر استان هرمزگان داشت عنوان کرد: نباید کاری کرد که مسیر ارزشیابی‌ها به انحراف کشیده شود و موجب نارضایتی والدین شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: شیوه ارزشیابی نمرات امتحانی تغییر یافته و مدیران مدارس بایستی ارزشیابی‌های امتحانات نوبت اول و ارزشیابی نهایی را به گونه‌ای انجام دهند که مبتنی بر واقعیت‌ها باشد.

وی همچنین از انجام آزمون نهایی پایه دهم و یازدهم در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: باید از میزان استرس دانش آموزان کاسته شود. نباید دانش آموزان را از آزمون نهایی ترساند و اگر گفته شود که آزمون بسیار سخت است قطعا عملکرد دانش آموزان ضعیف خواهد شد. باید به دانش آموزان قوت قلب داد و اعلام شود که آزمون نهایی نیز مانند سایر آزمون هاست تا دچار نگرانی نشوند؛ زیرا سئوالات آزمون نهایی به هیچ عنوان خارج از کتاب درسی طرح نمی‌شود.

زارعی تاکید کرد: به خانواده‌ها اعلام کنیم که نیازی نیست فرزندان آن‌ها سراغ کتاب‌های کمک درسی و کلاس‌های تقویتی بروند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری در برگزاری آزمون‌های نهایی دارد و باید تمام جوانب در امتحانات رعایت شود.

زارعی گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده و منوط به سوابق تحصیلی می‌شوند که وابسته به آزمون‌های برگزار شده در آموزش و پرورش است، لذا این آزمون‌ها امنیت و دقت بیش از پیش می‌طلبد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ارزشیابی به نظام آموزشی جهت می‌دهد، بنابراین سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری دارد و باید تمام جوانب در آن رعایت شود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده