به گزارش راهبرد معاصر؛ جلال سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در مراسم آیین ارائه دستاوردهای طرح ملی هوشمند سازی یارانه آرد ونان و رونمایی از بزرگترین سامانه اشتراک گذاری تجربه خرید گفت: سهیمه آرد نانوایان براساس سامانه ای که طراحی شده و براساس هوش مصنوعی و از طریق رضایت مردم کاهش یا افزایش می یابد.
وی افزود: ۱۸ ماه از طرح هوشمندسازی آرد و نان می گذرد مرحله اول آن به بلوغ رسیده و مرحله دوم که در حوزه هوشمند سازی استبه نظام اختصاص آرد و یارانه مبنی بر عملکرد نانوایی مربوط می شود.
وی افزود: آیین ارائه دستاوردهای هوشمند سازی آرد و نان نشان دهنده عملکرد و دستاوردهای دولت تا به امروز است که نشان دهنده اثر گذاری در صرفه جویی آرد و نان و آغاز مرحله جدید در حوزه مردمی است که این نظارت مبتنی بر تجربه خرید خود مردم است که در خصوص خرید نان نظارت های خود را ثبت کنند.
جلال افزود: یک برنامه کاربردی که مردم به راحتی بتوانند از نانوایی خرید کرده و به محض انجام تراکنش در پایین امتیاز دهی توسط مردم انجام شود که از این طریق بتوانیم نقاط قوت و ضعف را ثبت کنیم .
سخنگوی طرح هوشمندسازی آرد و نان گفت: روزانه ۱۲ میلیون تراکنش خرید نان انجام می شود و سامانه نظرات مثبت و منفی مردم از نانوایی ها را ثبت کرده و و در صورت عدم رضایت مردم از آرد یارانهای و مزایای تشویقی آنها کاهش خواهد یافت.
او بیان کرد: با استفاده از نظر مردمی میتوان به یک دسته بندی مناسب در خصوص عملکرد نانوایان در حوزه تهیه و توزیع نان رسید./باشگاه خبرنگاران جوان