شناسایی ۶۶۰ نیروی کار خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان-راهبرد معاصر

شناسایی ۶۶۰ نیروی کار خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۳۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی در استان به عمل آمده که در پی این بازدیدها، ۶۶۰ شاغل خارجی غیرمجاز شناسایی شدند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 30
کد خبر: ۲۱۶۱۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ خلیل‌احمد سلامی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز، گشت مشترک بازرسی و شناسایی نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده و بنگاه‌های اقتصادی، طرح‌های عمرانی، کارگاه‌های ساختمانی و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی رصد و پایش می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس مفاد قانون کار، اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و درصورت مشاهده اشتغال و بکارگیری، کارفرمای آن‌ها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی نیز وفق ماده ۱۲۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت‌نام و ایجاد پرونده شخصی الکترونیکی در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست در قالب روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید، تجدید و یا ابطال پروانه کار اقدام کنند.

سلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۳۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی در استان به عمل آمده که در پی این بازدیدها، ۶۶۰ شاغل خارجی غیرمجاز شناسایی شدند. در همین مدت نیز ۳۵ کارفرمایی که اقدام به بکارگیری اتباع فاقد مجوز کار کرده بودند، به دادگاه معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیرو‌های خارجی غیر مجاز، شماره تلفن‌های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ در نظر گرفته شده که شهروندان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده