ترامپ: بزرگترین عملیات اخراج داخلی از آمریکا را آغاز می‌کنم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ترامپ: بزرگترین عملیات اخراج داخلی از آمریکا را آغاز می‌کنم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، سیاست‌های مرزی بایدن را زیر سوال برده و وی را بدترین و فاسد‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 03
کد خبر: ۲۱۶۵۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، «دونالد ترامپ» در جریان یک گردهمایی حزبی در بین هوادارانش در ایالت آیووا ضمن اشاره به بحران مهاجرت در این کشور، وعده داد در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بزرگ‌ترین روند اخراج دسته‌جمعی مهاجران از این کشور را آغاز کند.

 

به گزارش «فاکس نیوز» رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد بایدن در زمینه سیاست‌های مرزی آمریکا عنوان کرد در صورت پیروزی در انتخابات سیاست‌هایی را اجرایی می کند که به موجب آنها جهان را به جای امن‌تر و آرام‌تری تبدیل کند.

 

ترامپ دستور کار خود در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش را بر محور رسیدگی به «بحران مرزی» در کشور قرار داده و از بایدن به دلیل سیاست‌هایش در این زمینه به عنوان «بدترین، فاسد ترین،رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» یاد کرد.

 

وی در انتقاد از جو بایدن عنوان کرد: ما سیاستمدار فاسدی مانند جو بایدن را دوست نداریم و بدون تردید او فاسدترین و بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات‌ متحده آمریکاست. وی در ادامه اظهارات انتقادی‌اش علیه بایدن به هوادارانش گفت در صورت بازگشت به کاخ سفید بار دیگر آمریکا را به ملتی آزاد تبدیل خواهد کرد.

 

ترامپ با اشاره به بحران مرزی گسترده در آمریکا مدعی شد، برای ایمن نگه داشتن هرچه بیشتر آمریکا، بلافاصله پس از ورودش به کاخ سفید، محدودیت‌های جدیدی برای سفر به این کشور از سوی کشورهای حامی تروریسم اعمال می‌کند.

 

او در این رابطه عنوان کرد: اگر از آمریکا متنفر هستید، اگر قصد نابودی اسرائیل را دارید و با تروریست‌ها همدردی می‌کنید. ما نمی‌خواهیم شما وارد کشورمان شوید.

 

وی ضمن بیان اظهاراتش در باب اعمال ممنوعیت شدید سفر به آمریکا به ناآرامی های کنونی در خاورمیانه اشاره و از توافقنامه ابراهیم یاد کرده و مدعی شد به واسطه این توافق صلح جهانی را برقرار می‌کند.

 

ترامپ در حمایت از اظهاراتش اینطور بیان کرد: من برای چهار سال متوالی آمریکا را امن نگه داشتم. اوکراین و حتی تمام جهان را امن نگه داشتم و زمان من هیچ یک از این اتفاقات کنونی رخ نداد.

 

او به هوادارانش وعده داد که تمام توان خود را به کار می‌برد تا ایالات متحده آمریکا را از جنگ دور نگه دارد و عنوان کرد: من از جنگ جهانی سوم جلوگیری خواهم کرد و در اولین روز بازگشتم به کاخ سفید، تمام سیاست های مرزی باز دولت بایدن را خاتمه خواهم داد.

 

ترامپ وعده داد به دنبال اجرای سیاست های سخت‌گیرانه مرزی‌اش بزرگ ترین روند اخراج داخلی مهاجران از آمریکا را آغاز کند و عنوان کرد عملیات وی در این زمینه در تاریخ آمریکا بی‌سابقه خواهد بود.

 

ترامپ در دفاع از دوران ریاست جمهوری خودش هم در آمریکا عنوان کرد: ما ملتی بزرگ هستیم که راه خود را گم کرده‌ایم. اجازه نمی‌دهیم این وحشت ادامه پیدا کند. سه سال پیش ما ملت بزرگی بودیم و به زودی دوباره ملت بزرگی خواهیم شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده