اعتراف کی‌یف به ناتوانی در برابر قدرت نظامی روسیه-راهبرد معاصر

اعتراف کی‌یف به ناتوانی در برابر قدرت نظامی روسیه

در حالی‌که مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به این واقعیت اعتراف کرد که در صورت توقف کمک آمریکا به اوکراین، روسیه در جنگ پیروز خواهد شد، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده نیز معتقد است که راه حل نظامی برای درگیری در اوکراین وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 04
کد خبر: ۲۱۶۷۳۵

به گزارش راهبرد معاصر، "میخائیل پودولیاک"، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، شب گذشته در مصاحبه‌ای اذعان کرد که این کشور نمی‌تواند به طور مستقل و بدون کمک غرب وام بیاورد و تولیدات نظامی اوکراین برای مقابله با روسیه کافی نخواهد بود.

 

وی گفت: « اوکراین آماده است در این جنگ تا آخر خط پیش برود، ولی هر پیشرفتی باید با مشارکت غرب همراه باشد. چه زمانی مقادیر لازم تسلیحات نظامی در اختیار ما قرار خواهد گرفت، زیرا میزان تولیدات نظامی در خود اوکراین نمی تواند برای مقابله با روسیه کافی باشد.»

 

در این رابطه، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه نیز معتقد است که ایالات متحده به این نتیجه رسیده که اکنون زمان آن فرا رسیده تا ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را مسئول شکست کنونی در برابر روسیه معرفی کند.

 

وی در شبکه اجتماعی X نوشت: سرنوشت بدی در انتظار ولادیمیر زلنسکی است. در واقع، مصاحبه‌ شگفت‌انگیز جدید ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ثابت کرد که زمان آن رسیده تا شکست‌های دست نشانده غرب - زلنسکی را نفی نکنیم. استولتنبرگ بطور علنی بیان کرد که "ناتو باید برای اخبار بسیار بد از اوکراین آماده شود" و یادآور شده که "تصمیمات عملیاتی دشوار به صلاحدید خود اوکراینی‌ها و فرماندهان نظامی این کشور واگذار شده است."

 

این سیاستمدار فرانسوی یادآور شد که دقیقاً این روش معمول عملکرد واشنگتن یا بطور کلی "دولت هدایت کننده" است که یک عروسک دست نشانده را به قدرت رسانده و سپس آن را به حال خود رها می‌کند تا نابود شود و تاریخ مملو از نمونه های چنین افرادی است.

 

فیلیپو در پایان تاکید کرد فرانسه باید هرچه زودتر ارسال پول و سلاح به اوکراین را متوقف کند.

 

دبیرکل ناتو در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آلمانی که روز شنبه پخش شد، گفت که وضعیت اوکراین به دلیل عدم کمک کشورهای غربی ممکن است بدتر از این شود و باید منتظر اخبار بد از آنجا بود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده