ربات‌ها به کمک دانش‌آموزان غایب می‌آیند-راهبرد معاصر
ادارات و دانشگاه‌های قزوین پنجشنبه تعطیل است اختلال خط ۳ متروی تهران به دلیل نقص فنی  فردا ادارات البرز تعطیل و دانشگاه‌ها غیرحضوری است تصاویر آخرالزمانی از وضعیت قرمز آلودگی هوا در تهران + عکس استانداری تهران تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را برای روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه اعلام کرد حال زن آمریکایی با کلیه خوک خوب است اعلام زمان ورود سامانه جدید بارشی به ایران | این استان‌ها منتظر آغاز بارش‌های زمستانی باشند فراهم شدن امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه آموزش و پرورش شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید

ربات‌ها به کمک دانش‌آموزان غایب می‌آیند

فناوری ربات از راه دور در مدارس کاربردی جدید پیدا کرده و به کودکانی که امکان حضور در کلاس درس ندارند، کمک می‌کنند ارتباط خود را با همکلاسی‌ها و معلم و مدرسه حفظ کنند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 14
کد خبر: ۲۱۸۴۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ دانش آموزانی که غیبت طولانی دارند، می‌توانند یک ربات را هدایت کنند تا به جای آن‌ها در کلاس‌های درس بنشیند و در حالی که در خانه هستند، با مدرسه ارتباط برقرار کنند.

آموزگاران مدرسه ابتدایی هونجو در ژاپن، نحوه استفاده از این ربات را نشان دادند. این ربات به یک دوربین، بلندگو، میکروفون و صفحه نمایش لمسی مجهز است و کودک می‌تواند از خانه و از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند آن را کنترل کند.

تصویر کودک روی صفحه نمایش بالای ربات چرخدار که قد آن یک متر است، ظاهر می‌شود و به کودک غایب اجازه می‌دهد با سایر دانش آموزان در کلاس درس تعامل داشته باشد.

هیدئومی نیشیکاوا، معلم ارشد این مدرسه امیدوار است دانش آموزانی که برای حضور در کلاس‌ها مشکل دارند، با دیدن دوستان خود، تعامل خود را با کلاس حفظ کنند.

مدرسه ابتدایی هونجو یک برنامه یادگیری آنلاین ویژه دانش آموزانی دارد که غیبت طولانی مدت را تجربه می‌کنند.

شهرداری با حمایت دولت، دو ربات از این نوع را برای دانش‌آموزانی که به دلیل بیماری نمی‌توانند حضور کامل در کلاس‌های درس داشته باشند، در مدرسه ابتدایی هونجو و یک دبیرستان مستقر کرده است.

در سال تحصیلی جاری، حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه در ژاپن غیبت طولانی از مدرسه داشته اند که بر اساس گزارش وزارت آموزش این کشور، نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته است.

این آمار نشان دهنده کودکانی است که به دلایلی از جمله مسائل اجتماعی، روانی و عاطفی حضور در مدرسه را از دست داده اند. این آمار شامل دانش آموزان بیمار نمی‌شوند.

اگرچه ربات‌ها به عنوان ابزار کمکی برای یادگیری از راه دور کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن کاربرد یافته اند، اما تعدادی از مدارس هم تلاش کردند از این ربات‌ها برای حمایت از دانش‌آموزانی که به دلایل دیگری مانند اضطراب و افسردگی غیبت می‌کنند، بهره بگیرند.

اودین میهان کودک استرالیایی بعد از ابتلا به کرونا، به یک بیماری خودایمنی مبتلا شده است. او به علت بیماری شدید نمی‌تواند به طور مرتب به مدرسه برود.

این کودک از مارس سال گذشته که علائم درماتومیوزیت جوانان JDM را نشان داد، نتوانسته است به مدرسه برود و مجبور شد آزمایش‌ها و درمان‌های زیادی را در بیمارستان انجام دهد. دارویی که مصرف می‌کند دستگاه ایمنی بدن او را ضعیف می‌کند، به همین علت در معرض خطر ابتلا به عفونت هم هست. این دوری از مدرسه او را افسرده کرده بود.

اما فناوری جدید ربات Odinn ۲.۰ به بازگشت او به کلاس درس کمک کرده است.

معلم یک کپی از کاغذ را روی میز می‌گذارد و به اودین می‌گوید به سمت میز برود و آن را بخواند. اودین و در واقع ربات به سمت میز می‌رود.

این ربات «حاضر از راه دور»، دارای چرخ در قسمت زیر است و در قسمت بالای آن صفحه نمایشی شبیه تبلت قرار دارد.

اودین در خانه با لباس فرم مدرسه نشسته است و با کمک کنترل لپ تاپ خود و با دوربین ربات، آن را در کلاس درس حرکت می‌دهد.

از سال ۲۰۱۷، ربات‌های حاضر از راه دور به مدارس استرالیا راه یافتند و کودکانی که به شدت بیمار هستند، با کمک این فناوری با کلاس‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند. اکنون بیش از ۱۸۰ ربات در مدارس استرالیا حدود ۵۴۰۰ همکلاسی را به کلاس‌های درس متصل کرده اند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده