رقیب جدی استارلینک کیست؟-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

رقیب جدی استارلینک کیست؟

تقریبا سه میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی ندارند و این شکافی است که شرکت‌هایی مانند استارلینک و آسترانیس قصد دارند آن را پُر کنند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 17
کد خبر: ۲۱۸۸۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از آی‌ای، در عصر دیجیتال امروزی، دسترسی به اینترنت به یک ضرورت اساسی تبدیل شده است که ارتباطات، آموزش و فرصت‌های اقتصادی را ممکن می‌کند. با این حال، سه میلیارد نفر در سراسر جهان هنوز به اینترنت قابل اعتماد دسترسی ندارند. پرداختن به این شکاف دیجیتالی جهانی به ماموریتی برای شرکت‌های پیشگامی مانند استارلینک و آسرانیس تبدیل شده است که هر کدام رویکردی منحصر به فرد دارند.

استارلینک که توسط اسپیس‌ایکس توسعه یافته است به دلیل طرح بلندپروازانه‌اش برای پر کردن شکاف اینترنت با استفاده از مجموعه‌ای از ماهواره‌ها در مدار پایین زمین (LEO) توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این یک ایده انقلابی است، اما با چالش‌هایی همراه است. مجموعه گسترده ماهواره‌های استارلینک واقعا چشمگیر است، اما هزینه‌های قابل توجه و مشکلاتی در اتصال نیز به همراه دارد. حرکت سریع ماهواره‌های مدار پایین زمین به شبکه پیچیده‌ای نیاز دارد که استقرار و نگهداری آن‌ها را هزینه‌بر می‌کند.

در مقابل، آسترانیس دیدگاه متفاوتی در مورد پوشش جهانی اینترنت ارائه می‌دهد. آسترانیس به جای پرکردن آسمان با انبوهی از ماهواره‌ها، رویکردی پایدارتر و مقرون به صرفه‌تر انتخاب می‌کند. آن‌ها از قدرت ماهواره‌های مدار زمین ثابت (GEO) بهره می‌برند که نمونه‌ای از آن ماهواره Arcturus است. ماهواره‌های مدار زمین ثابت نسبت به سطح زمین ثابت می‌مانند و پوشش مستمری را در مناطق وسیعی فراهم می‌کنند.

ماهواره‌های GEOsmall آسترانیس، همانطور که از نام آن‌ها پیداست، در مقایسه با همتایان سنتی خود، کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند. این مقرون به صرفه بودن تا حدی با کاهش هزینه‌های پرتاب که توسط شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس انجام می‌شوند، همراه است. این ماهواره‌های GEOsmall می‌توانند تا ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشند، که کاملا در تضاد با قیمت‌های چند میلیون دلاری ماهواره‌های سنتی است.

رویکرد نوآورانه آسترانیس در حال حاضر نتایج امیدوارکننده‌ای را به همراه داشته است. ماهواره‌های GEOsmall آن‌ها با موفقیت دسترسی به اینترنت را به مناطق دورافتاده در فیلیپین و مکزیک ارائه داده‌اند. آسترانیس با ارائه اتصال قابل اعتماد به جوامع محروم، پتانسیل ایفای نقش محوری در گسترش پوشش جهانی اینترنت را نشان داده است.

استراتژی آسترانیس فرصتی را برای متحول کردن فرآیند پر کردن شکاف دیجیتال، به ویژه در مناطق روستایی و صعب العبور ارائه می‌دهد. رویکرد مقرون به صرفه و مبتنی بر مدار زمین ثابت آنها، مقرون به صرفه بودن و پتانسیل پوشش گسترده جهانی را تضمین می‌کند.

در دنیایی که اینترنت به راه نجاتی برای آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و توانمندسازی اقتصادی تبدیل شده است، شرکت‌هایی مانند آسترانیس در حال برداشتن گام‌های مهمی در جهت اتصال افراد سراسر جهان به اینترنت هستند./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر