کره‌شمالی خبر داد؛ موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کردیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کره‌شمالی خبر داد؛ موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کردیم

کره شمالی بامداد سه‌شنبه ضمن تایید شلیک آزمایشی موشک «هوآسونگ-۱۸»، گفت که رهبر این کشور خواستار اقدامات قوی‌تر در مقابله با فعالیت‌های خصمانه آمریکا و کره جنوبی شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۱۰۶

به گزارش راهبرد معاصر،‌ دولت کره شمالی بامداد سه‌شنبه تایید کرد که روز گذشته یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد «هوآسونگ-۱۸» را به‌صورت آزمایشی پرتاب کرده است.

 

کره شمالی گفت که شلیک این موشک هشدار قدرتمندی به وضعیت شدیداً خطرناک در شبه‌جزیره کره، به دلیل اقدامات آمریکا در منطقه، بود.

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز بر آزمایش موشک هوآسونگ-۱۸ نظارت کرد.

 

بر این اساس، کیم از پرتاب این موشک ابراز خرسندی کرده و خواستار اقدامات متقابل قوی‌تر در برابر فعالیت‌های خصمانه شد.

 

بامداد دوشنبه بود که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی چند ساعت بعد از آزمایش یک موشک با برد کوتاه یک پرتابه ناشناس دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

 

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای را برگزار کردند و توافق کردند که دستورالعمل های مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی کردن یک استراتژی اتمی مشترک را تا اواسط سال آینده تکمیل کنند.

 

پیش از این نیز «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی با بیان اینکه آمریکا صلح و امنیت جهانی را با اقدامات بی‌پروا و خودسرانه تضعیف می‌کند، هرگونه گفتگوی مستقیم با این کشور را رد کرده بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار