بازدید هوایی رییس جمهور از سد چایلی مراوه‌تپه-راهبرد معاصر

بازدید هوایی رییس جمهور از سد چایلی مراوه‌تپه

آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور امروز (جمعه) در دومین روز سفر به استان گلستان با بالگرد از سد در حال ساخت چایلی شهرستان مراوه‌تپه بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۱ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 22
کد خبر: ۲۱۹۶۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این بازدید از روند اجرایی این سد مطلع شد.

سد چایلی از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام به جای مانده از قبل برای دولت مردمی است که از سال ۱۳۸۱ مطالعات آن انجام شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است.

با اهتمام دولت مردمی نسبت به تسریع در جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی این استان شمالی، روند احداث این سد شتاب بیشتری گرفته است.

یکی از اقدامات مهم در راستای اجرای این پروژه که تکمیل آن می‌تواند حجم آبی معادل تمام سدهای موجود در استان را مدیریت کند، جابه جایی ۶ روستای واقع در کاسه سد با بیش از ۷۰۰ خانوار است که اعتبارات مورد نیاز آن نیز از سوی دولت تخصیص یافته است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح دیروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی رییس جمهور در گلستان بود.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر ۲ روزه همراهی می‌کنند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده