اسرائیل مجبور به تغییر نقشه‌های جنگ غزه شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اسرائیل مجبور به تغییر نقشه‌های جنگ غزه شد

در پی به بن بست رسیدن جنگ در نوار غزه، رژیم صهیونیستی راهبرد جدیدی را برای جنگ با مقاومت فلسطین در نوار غزه در دست تدوین دارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۴۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در حالی امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل خود را برای تغییر راهبرد جنگی خود در غزه آماده می‌کند که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، تحقق اهداف جنگ در غزه امری دشوار است و نیاز به ماه‌ها جنگ دارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه در ارتش این رژیم ادعا کرد، عملیات ارتش تا جایی که می‌توانسته در جنگ‌های شدید به اهداف خود رسیده است و از این به بعد باید خود را برای درگیری طولانی مدت با حجم آتش کمتر آماده کند، ولی در عین حال نگفت که به چه اهدافی رسیده است.

به گفته این منابع ارتش اسرائیل برای از بین بردن جنبش حماس مجبور است وارد جنگ طولانی مدت شود.

با این حال به گفته برخی از کارشناسان رفتار جدید ارتش اسرائیل با درخواست‌های ایالات متحده برای کاهش شدت جنگ و تقلیل حملات هوایی همراهی دارد که منابع غیر رسمی رسانه‌ای موعد آن را اول ژانویه اعلام کرده بودند.

نیر دفوری خبرنگار مسایل نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه فاش کرد: ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد منطقه حایل به عرض یک کیلومتر در داخل نوار غزه و در طول مرز با (بقیه خاک فلسطین) است که به معنای افزایش منطقه حایلی است که تاکنون وجود داشته است.

همچنین قرار است کادر رسمی نیروی زمینی ارتش اسرائیل کنترل این منطقه را به عهده داشته و سختگیری شدیدتری را در مورد نزدیک شدن فلسطینیان به دیوار حایل از خود نشان دهند، همچنین حملات هوایی نیز به شکل هدفمندی ادامه پیدا خواهد کرد با این حال نیروی نظامی کوچک تری نسبت به آنچه که امروز درغزه مشغول جنگ است در این منطقه حضور خواهد داشت.

به گزارش این خبرنگار صهیونیست: فرضیه اصلی این راهبرد آن است که امکان شکست دادن کامل حماس از طریق حمله زمینی گسترده هم وجود ندارد، اما می‌توان این گروه را وارد جنگ فرسایشی طولانی مدت کرد که می‌تواند ماه‌ها و شاید سال‌ها به طول بکشد، اما در عین حال برای تحقق واقعیت جدید در غزه نیازمند روند دیپلماتیک و تحرکات اقتصادی همراه با تحرکات ارتش بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم به نقل از هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، ارتش اسرائیل هنوز در منطقه شمال نوار غزه در حال جنگ است.

به نوشته این رسانه عبری: هالیوی اعتراف کرد هنوز جنگجویان حماس در میدان در شمال نوار غزه مشغول جنگ هستند و هیچ راه‌حل سحر آمیزی برای کوتاه کردن مدت جنگ وجود ندارد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار