۱۰ هزار بیمار سرطانی غزه بدون دارو و درمان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

۱۰ هزار بیمار سرطانی غزه بدون دارو و درمان

منابع پزشکی غزه درباره وضعیت بیماران سرطانی که از دارو و تنها بیمارستان محل مداوایشان محروم شده‌اند، ابراز نگرانی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 02
کد خبر: ۲۲۱۶۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، «بیماران مبتلا به سرطان در غزه بدون دسترسی به دارو امکان زنده ماندن ندارند» منابع پزشکی فلسطینی دوشنبه این اظهارات را در اشاره به وضعیت تنها بیمارستان درمان سرطان در غزه که بعد از حملات رژیم صهیونیستی فعالیتش متوقف شده، بیان کردند.

 

رئیس بیمارستان الصداقه دکتر صبحی سکیک دوشنبه گفت «۱۰ هزار بیمار سرطانی در غزه با شرایط غیرانسانی روبرو و از داروهای مورد نیاز محروم هستند».

 

اواخر اکتبر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد این بیمارستان به دلیل تخریب شدید بعد از بمباران گسترده اسرائیل مجبور به توقف ارائه خدمات شده است. دکتر صبحی گفته بود «اسرائیل می‌خواهد نفس همه را در غزه ببرد و به همین علت بیمارستان الصداقه ترکیه را بمباران کرد».

 

طبق آخرین ارزیابی‌های سازمان جهانی بهداشت، ۲۱ بیمارستان غزه به طور کلی از مدار فعالیت خارج شده؛ ۱۳ بیمارستان تا حدی کارایی دارد و دو بیمارستان با حداقل کارایی فعالیت می‌کند.

 

مدیر بیمارستان الصداقه غزه از کشورهای جهان خواست تا به راه‌اندازی مجدد آن کمک کنند و گفت این بیمارستان «تنها مأمن هزاران بیمار سرطانی در این منطقه است»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده