چرا قانون شوراهای آموزش و پرورش تصویب شد؟-راهبرد معاصر
انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول

چرا قانون شوراهای آموزش و پرورش تصویب شد؟

قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق مصوب ۲۶ دی 1372 مجلس شورای اسلامی با هدف تفویض اختیار، تمرکززدایی، جلب و جذب مشارکت، نظارت مردم و بهره‌گیری از منابع و امکانات همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، و نهادها در تسهیل فعالیت‌های اجرایی نهاد تعلیم و تربیت تشکیل شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 10
کد خبر: ۲۲۲۷۷۰

به گزارش راهبرد معاصر. قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق مصوب ۲۶ دی 1372 مجلس شورای اسلامی با هدف تفویض اختیار، تمرکززدایی، جلب و جذب مشارکت، نظارت مردم و بهره‌گیری از منابع و امکانات همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، و نهادها در تسهیل فعالیت‌های اجرایی نهاد تعلیم و تربیت تشکیل شده است.

 

«بررسی و مطالعه همه جانبه در جهت شناخت و توسعه منابع اقتصادی غیردولتی»، «بررسی راهکارهای ترویج و توسعه مشارکت‌های عمومی در پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش از طریق فعالیت‌های تبلیغی و هدایت و راهنمایی واحدهای استانی در این زمینه»، «تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی در زمینه توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های آموزش و پرورش از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی»، «برقراری ارتباط و جلب همکاری ارگانها، نهادها و دستگاه‌های برون سازمانی آموزش و پرورش مرتبط با قانون به منظور مشارکت آنها در حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش» و «برنامه‌ریزی به منظور توسعه و تقویت نقش اولیای دانش‌آموزان در اداره مدارس» از جمله وظایف کلان دفتر شوراهای آموزش و پرورش است.

 

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در آستانه هفته شوراهای آموزش و پرورش به تشریح اقدامات این شورا پرداخت./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار