روسیه: ۷ اکتبر از ظلم دیرینه اسرائیل به مردم فلسطین جدا نیست-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روسیه: ۷ اکتبر از ظلم دیرینه اسرائیل به مردم فلسطین جدا نیست

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت خواستار توجه به عملیات ۷ اکتبر در بستر تاریخی ظلم‌های اسرائیل به مردم فلسطین شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 13
کد خبر: ۲۲۳۰۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره غزه خواستار توجه به عملیات ۷ اکتبر توسط حماس در بستر تاریخی آن و ظلم‌های اسرائیل به مردم فلسطین شد.

 

نبنزیا در این نشست گفت: «حوادث ۷ اکتبر را نباید جدا از تاریخ دیرینه و خون‌بار درگیری‌های اسرائیل-فلسطین دید که چندین دهه ظلم، اشغالگری و جنایت‌های متعدد علیه مردم فلسطین را شامل می‌شود.»

 

روسیه علاوه بر آن از اقدام آمریکا و متحدانش برای گسترده‌تر کردن دامنه درگیریها در غرب آسیا انتقاد کرد. نماینده روسیه گفت: «تنش‌ها در غزه اکنون به مدت ۱۰۰ روز ادامه داشته‌اند و نشانه‌ای از فروکش کردن آن دیده نمی‌شود.»

 

وی اضافه کرد: «علاوه بر این، ایالات متحده و متحدانش با حمله به مردم یمن در نقض بند ۲ منشور سازمان ملل در گسترده‌تر کردن درگیری‌ها و سرایت آن به کل منطقه نقش داشته‌اند.»

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

 

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

 

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۳ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار