انهدام مقر اصلی گروه تروریستی «حزب ترکستان» در سوریه-راهبرد معاصر

انهدام مقر اصلی گروه تروریستی «حزب ترکستان» در سوریه

شبکه «المیادین» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به گروه‌های تروریستی «هیأت تحریر الشام» و «حزب ترکستان» در حملات موشکی ایران هدف قرار گرفتند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 16
کد خبر: ۲۲۳۶۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه «المیادین» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع محلی در ادلب گزارش داد که حملات ایران با موشک‌های بالستیک بسیار دقیق انجام شد و بر اثر آن مقر اصلی گروه تروریستی «حزب ترکستان» منهدم گردید.

 

این منابع به المیادین گفتند که اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به تروریست‌های ترکستانی نیز در این حملات هدف قرار گرفتند.

 

در این گزارش آمده است: «موشک‌های بالستیک ایران مناطق تحت کنترل تروریست‌های هیأت تحریر الشام در شمال غربی سوریه در ادلب را نیز هدف قرار دادند».

 

المیادین به نقل از منابع خود توضیح داد: «موشک‌های شلیک‌شده توسط ایران با دقت به مقر گروه تروریستی حزب اسلامی ترکستان را در منطقه جبل السماق و در مجاورت شهرک حارم برخورد کردند».

 

این منابع به المیادین گفتند: «این منطقه جایی است که تروریست‌های داعش خراسان در آن آموزش می‌بینند و توسط آمریکایی‌ها به افغانستان و مرز ایران برای انجام حملات در داخل ایران منتقل می‌شوند».

 

ساعتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب سه‌شنبه خبر داد.

 

شبکه «ای‌بی‌سی»‌ نیز بامداد سه‌شنبه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گزارش داد که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده