بایدن: در صورت لزوم حملات بیشتری به عراق و سوریه خواهیم داشت-راهبرد معاصر

بایدن: در صورت لزوم حملات بیشتری به عراق و سوریه خواهیم داشت

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه به صورت رسمی کنگره این کشور را از حملات به عراق و سوریه باخبر ساخت و اعلام کرد که آماده است در صورت لزوم اقدامات بیشتری انجام دهد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 05
کد خبر: ۲۲۶۸۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ بایدن روز یکشنبه، نامه‌ای به رهبران مجلس نمایندگان و سنا ارسال کرد تا آن‌ها را از این حملات مطلع کند.

وی در این نامه ادعا کرد: «نیرو‌های آمریکا حملاتی علیه تأسیسات و مراکز در سوریه و عراق انجام داده‌اند که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌ها وابسته به آن به عنوان مقر فرماندهی و کنترل، ذخیره‌سازی تسلیحات، آموزش، پشتیبانی لجستیکی و اهداف دیگر استفاده می‌شوند.»

وی ادامه داد: "این حملات برای بازدارندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن از انجام یا حمایت از حملات بیشتر علیه نیرو‌ها و تأسیسات آمریکا انجام شده و به گونه‌ای بوده که خطر تشدید تنش را محدود کرده و از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کند. "

بایدن گفت که دستور حملات را تحت «اختیارات داده شده در قانون اساسی بعنوان فرمانده کل ارتش و رئیس اجرایی» و مطابق با مجوز استفاده از نیروی نظامی در سال ۲۰۰۱ و مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق صادر کرده است.

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: در صورت لزوم، من آماده هستم تا اقدامات بیشتری را از جمله هدف قرار دادن افراد و تأسیسات مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انجام دهم تا با حملات مداوم علیه نیرو‌ها و تأسیسات آمریکایی مقابله کنم. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده