رئیس جمهور مجارستان استعفا کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

رئیس جمهور مجارستان استعفا کرد

رئیس جمهور مجارستان به دنبال خشم عمومی به دلیل عفو مردی که به‌عنوان همدست در پنهان‌کاری پرونده آزار جنسی کودکان محکوم شده بود، استعفا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 25
کد خبر: ۲۲۹۹۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «کاتالین نواک»، رئیس‌جمهور مجارستان امروز شنبه طی سخنانی که از تلویزیون دولتی پخش شد گفت: اشتباه کردم. امروز آخرین روزی است که در پست ریاست جمهوری فعالیت خواهم کرد.

دست کم ۱۰۰۰ نفر روز جمعه در پایتخت مجارستان تظاهرات کردند و خواستار استعفای نواک شدند. احزاب مخالف مجارستان نیز خواهان کناره گیری او از سمت خود شده بودند.

نواک تصمیم گرفت در آوریل ۲۰۲۳، پیش از دیدار پاپ فرانسیس، حدود ۲۲ نفر را عفو کند، از جمله معاون مدیر یک مهد کودک که به مدیر سابق آن کمک کرد تا جنایات خود را پنهان کند.

«اندره ک» در سال ۲۰۲۲ به سه سال و چهار ماه زندان محکوم شد و به مدت پنج سال دیگر از کلیه فعالیت‌ها و مشاغل مرتبط با خردسالان محروم شد. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده