به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور عصر یکشنبه ضمن تاکید بر استفاده راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی، افزود: در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران ۲۰۸ نفر مرگ راکب موتورسیکلت بر اثر تصادفات داشتهایم که این آمار در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۸۵ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: ۷۷ نفر یعنی معادل ۳۷ درصد افزایش منجر به مرگ موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشتهایم که متاسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران، کلاه ایمنی بر سر نداشتهاند.
سرهنگ موسوی پور افزود: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران نهایتا به ۴۰ درصد میرسد در حالیکه وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسیکلت را دارد کلاه ایمنی میباید جزو لباس او باشد و حتما قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودروها وجود دارد برای موتورسیکلت سواران نیز جاری است یعنی موتورسیکلتها نمیتوانند داخل پیادهروها تردد و توقف کنند.
وی یادآور شد: حرکات مخاطره آمیز و بسیار خطرناک، تک چرخ و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان میشود.
سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات شود برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف میشود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: درصد استفاده از کلاه ایمنی بسیار کم است و اگر استفاده از کلاه ایمنی را در کنار جان راکبان قرار بدهیم این ۲ اصلا قابل مقایسه نیستند. / ایرنا