حضور پررنگ خارجی‌ها در ترکیب منتخب هفته بیست‌وششم لیگ برتر-راهبرد معاصر

حضور پررنگ خارجی‌ها در ترکیب منتخب هفته بیست‌وششم لیگ برتر

نکته جالب در ترکیب منتخب هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال، درخشش بازیکنان خارجی‌ بود که توانستند نتایج دیدارهای حساس این هفته را تغییر دهند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۳۹۸۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد. در مجموع ۱۴ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که نسبت به هفته‌های قبل، شاهد گل‌های کمتر و بازی‌های بی‌کیفیت‌تری بودیم.. فقط ۲ تیم میزبان به برتری رسیدند و ۳ دیدار نیز برنده نداشت تا شاهد برتری ۳ تیم میهمان باشیم.

در ترکیب منتخب هفته، تنها نمایندگان ۶ تیم حضور دارند. تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس، تراکتور و صنعت‌نفت به واسطه بردهای درخشانی که در این هفته بدست آوردند با ۲ نماینده در صدر جدول قرار دارند و تیم‌های گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک و استقلال خوزستان با یک نماینده، ترکیب منتخب هفته بیست‌وششم را تکمیل می‌کنند. نکته جالب در ترکیب منتخب این هفته درخشش خارجی‌های لیگ برتر بود که توانستند نتایج دیدارهای حساس این هفته را تغییر دهند.

دروازه‌بان: پیام پارسا(صنعت نفت آبادان)

تیم فوتبال صنعت‌نفت موفق شد این هفته ۳ امتیاز حساس خانگی مقابل مس‌رفسنجانِ آماده محرم نویدکیا کسب کرده و امید خود را برای بقا در لیگ برتر فوتبال حفظ کند. پیام پارسا دروازه‌بان جوان آبادانی‌ها در این برتری نقش مهمی داشت و موفق شد با ثبت کلین‌شیت یکی از بهترین‌ بازیکنان این دیدار لقب بگیرد. طالب ریکانی در ابتدا این دیدار بازوبند کاپیتانی را به این دروازه‌بان ۲۱ ساله داد تا او با روحیه بالا این دیدار را آغاز کند و با نمایش درخشان جواب اعتماد ریکانی و سایر بازیکنان صنعت نفت را داد.

 

مدافعین: ابوالفضل رزاق‌پور(گل‌گهر سیرجان)، شجاع خلیل‌زاده(تراکتور تبریز) و میثم تهی‌دست(صنعت نفت آبادان)

تیم فوتبال گل‌گهر برای سومین هفته متوالی این‌بار مقابل شمس‌آذر به نتیجه تساوی دست پیدا کرد. ابوالفضل رزاق‌پور در این دیدار عملکرد دفاعی بسیار خوبی داشت و با ثبت ۶ عملکرد دفاعی موفق برای اولین‌بار به عنوان بهترین بازیکن زمین در این فصل انتخاب شد. رزاق‌پور در این فصل پس از جدایی از تراکتور عملکرد بسیار خوبی در گل‌گهر داشته است.

 

تراکتور در روز درخشان کاپیتان شجاع خلیل‌زاده موفق شد یک برد ارزشمند در خانه فولاد خوزستان بدست بیاورد. خلیل‌زاده در این دیدار علاوه بر عملکرد خوب در خط دفاعی موفق شد گل اول تی‌تی‌ها را با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی به ثمر برساند. قطعا این گل یکی از زیباترین گل‌های دوران حرفه‌ای او بود.

 

میثم تهی‌دست بدون شک یکی دیگر از بازیکنانی بود که با عملکرد خوبی که داشت باعث برتری مهم صنعت‌نفت مقابل مس رفسنجان شد. او بارها در نبردهای هوایی موفق بود. نکته جالب در مورد او سرعت بالای او در نبردهای یک در مقابل یک است که باعث می‌شود تا دوئل‌ها را از حریف ببرد و کاملا بازیکنان تکنیکی مس را در این دیدار کنترل کرد.

 

هافبک‌ها: جلال الدین ماشاریپوف(استقلال تهران)، اوستون اورونوف و وحید امیری(پرسپولیس)، عارف حاجی‌عیدی(آلومینیوم اراک)، ریکاردو آلوز(تراکتور تبریز).

بدون شک پرسپولیس برتری ارزشمند خود در مقابل نساجی را مدیون درخشش اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی خود خواهد بود. این بازیکن پیش از این در لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بود در لباس نوبهار ازبکستان ۳ بار دروازه نساجی را باز کند. ستاره ازبک نشان داد که به خوبی راه گل‌زدن به این تیم را بلد است و موفق شد با ثبت ۲ گل ارزشمند به عنوان بهترین بازیکن زمین برای دومین‌بار در این فصل دست پیدا کند.

 

محرومیت امید عالیشاه باعث شد تا وحید امیری یک‌بار دیگر فرصت حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را کسب کند. او یکی از روزهای خوب خود را در دیدار مقابل نساجی پشت سر گذاشت و با ثبت یک پاس گل، تاثیر زیادی در برتری سرخ‌پوشان در این دیدار داشت. امیری اگر خوش‌شانس بود می‌توانست یک گل و یک پاس گل دیگر را به نام خود ثبت کند.

 

دیگر ستاره تیم ملی ازبکستان که در لیگ برتر ایران مشغول است نیز همانند دیگر هم‌وطن خود هفته درخشانی را پشت‌سر گذاشت. جلال الدین ماشاریپوف بارها با حرکات تکنیکی خود مدافعین ذوب‌آهن را از پیش‌رو برداشت و بازی خوب خود را با یک شوت تماشایی تکمیل کرد تا با ثبت دومین گل فصل خود به عنوان بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

 

ریکاردو آلوز یک‌بار دیگر در این فصل موفق شد در برتری تراکتور تاثیرگذار باشد. هافبک پرتغالی تی‌تی‌ها ابتدا در این دیدار با ارسال زیبا زمینه‌ساز گل تماشایی شجاع خلیل‌زاده بود و در ادامه در دقایق پایانی با حضور به موقع در محوطه جریمه فولاد موفق شد گلزنی کند تا تراکتور را به کسب سهمیه آسیا در ادامه فصل امیدوار کند. او با ثبت ۱۰ پاس گل موفق شد در صدر بهترین‌ پاسورهای لیگ نیز صعود کند.

 

هافبک دفاعی تیم فوتبال آلومینیوم اراک موفق شد تک گل ۳ امتیازی شاگردان مجتبی حسینی را در مقابل پیکان به ثمر برساند. عارف حاجی‌عیدی موفق شد روی ارسال امین جهان‌کهن با یک ضربه سر زیبا دروازه پیکان را باز کند و بازی خوب خود را با گلزنی تکمیل کرد تا در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز لقب بگیرد.

 

مهاجمین: گوستاوو بلانکو(استقلال تهران) و جواد آقایی‌پور(استقلال خوزستان)

مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال استقلال یک‌بار دیگر ارزش‌های خود را به نمایش گذاشت و موفق شد با گلزنی در دقایق پایانی مقابل ذوب‌آهن ۳ امتیاز حساس را به حساب آبی‌پوشان پایتخت واریز کرد. گوستاوو بلانکو با دوندگی بالا در طول بازی مدافعین ذوب‌آهن را اذیت کرد و در نهایت با یک گل تماشایی بازی خوب خود را تکمیل کرد تا از درخشش خارجی‌های لیگ در این هفته از لیگ برتر جا نماند.

 

مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه عملکرد درخشان خود در این فصل موفق شد تک گل تیمش را مقابل سپاهان به ثمر برساند تا استقلال خوزستان تیم با امتیاز اصفهان را ترک کند و به بقا در لیگ‌برتر امیدوارتر شود. جواد آقایی پور در این دیدار ۳ شوت داشت که یک شوت آن در چارچوب بود و به گل نیز تبدیل شد. او با یک ضربه قیچی برگردان زیبا موفق شد دروازه سپاهان را باز کند و به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز لقب بگیرد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده