سفر رئیس سیا به اراضی اشغالی در بحبوحه حمله به رفح-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفر رئیس سیا به اراضی اشغالی در بحبوحه حمله به رفح

رئیس سیا برای گفتگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه عملیات رفح به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۲۳۹۸۷۳

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع ناشناس به خبرگزاری رویترز گفته است که ویلیام برنز، رئیس سیا، قرار است امروز برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به اراضی اشغالی سفر کند.

 

دیدار برنز در حالی انجام می‌شود که اسرائیل عملیات نظامی خود را در رفح آغاز کرده، گذرگاه مرزی حیاتی رفح با مصر را تصرف کرده و به بیش از یک میلیون فلسطینی که در این شهر در جنوب غزه پناه گرفته اند دستور تخلیه را داده است.

 

حمله اسرائیل به رفح تردید‌هایی را در مورد دوام مذاکرات آتش بس که در حال انجام است، ایجاد کرده است و هیئت‌هایی از اسرائیل، حماس، ایالات متحده، قطر و مصر قرار است امروز در قاهره دیدار کنند. برنز پیش از این برای مذاکرات آتش بس در دوحه بود.

 

پیش از این، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طی تماس تلفنی با مقامات قطری و مصری از موافقت حماس با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد. با این حال، اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل حمله زمینی به رفح را تصویب کرده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار