سخنگوی کاخ سفید: به توافق اسرائیل و حماس خوش بین هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سخنگوی کاخ سفید: به توافق اسرائیل و حماس خوش بین هستیم

«کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا به توافق میان اسرائیل و حماس خوش بین بوده و ارزیابی اش این است که اختلاف بین دو طرف را می‌توان از بین برد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۲۴۰۰۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید که روز چهارشنبه وقت محلی در هواپیمای ریاست جمهوری موسوم به ایر فورس وان با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، افزود: ارزیابی دقیق از موضع دو طرف نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند اختلافات باقی‌مانده را از بین ببرند، بنابراین ما به حمایت از این روند ادامه می‌دهیم.

سخنگوی کاخ سفید افزایش کمک‌ها و آزادی گروگان‌ها را «اولویت اصلی» دولت بایدن خواند.

وی گفت: "ما به خوش بین بودن ادامه خواهیم داد. ما این امر را در اولویت قرار خواهیم داد. ما می‌دانیم که انجام این کار چقدر مهم است. "

پیش از این، سخنگوی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل تأکید کرد این رژیم آتشی‌بسی را که منجر به ماندن حماس در قدرت شود، نمی‌پذیرد. این سخنگوی کابینه اسرائیل مدعی شد: «عملیات در نزدیکی مرز با مصر، با پیمان سازش بین مصر و اسرائیل تناقضی ندارد.» تل آویو هیچ گونه گشایشی را در مذاکرات آتش بس در غزه که با میانجی گری مصر در قاهره در جریان است، مشاهده نمی‌کند. اما هیأت مذاکره کننده اش همچنان در قاهره، باقی خواهند ماند.

این در حالی است که «بسام خلف» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات در موضوع خروج ارتش رژیم اسرائیل از نوار غزه و اعلام آتش بس، متوقف شده بود، اما تضمین‌های داده شده، باعث موافقت حماس با این پیشنهاد شد.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد که نخست وزیر اسرائیل خواستار آتش بس نیست، اما او گمان می‌کرد حماس با این پیشنهاد مخالفت خواهد کرد و تهدید کرده بود ارتش این رژیم فارغ از موضع حماس در مذاکرات، وارد رفح خواهد شد.

خلف همچنین گفت: ورود ارتش اشغالگر به رفح گسترده نیست و عملیات محدودی را انجام داده است. همچنین فشار آمریکا ممکن است هر چیزی را در این معادله تغییر دهد. حماس، اما همزمان با انتظار برای دریافت پاسخ رژیم صهیونیستی درباره موافقتش با آتش بس، با تجاوز این رژیم به رفح مقابله خواهد کرد.

عضو ارشد حماس با تاکید بر اینکه حمله رژیم صهیونیستی به رفح تغییری در روند مذاکرات ایجاد نخواهد کرد، افزود: ما موضعمان را اعلام و خواسته‌های ثابتمان را که نمی‌توانیم از آن‌ها چشم پوشی کنیم، اعلام کرده ایم. این خواسته ها، آتش بس در غزه و خروج ارتش رژیم صهیونیستی از آن است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار