پافشاری‌های سناتور آمریکایی برای توقف حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر

پافشاری‌های سناتور آمریکایی برای توقف حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی

سناتور دموکرات آمریکایی بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد که اسرائیل نباید یک پِنی دیگر از آمریکا کمک نظامی دریافت کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۴۰۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر. برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت ورمونت، با استناد به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر نقض قوانین بشردوستانه از سوی صهیونیست‌ها در زمینه استفاده از تسلیحات آمریکایی عنوان کرد: اسرائیل نباید حتی یک «پنی» دیگر از آمریکا کمک نظامی دریافت کند.

 

به گزارش فاکس نیوز، سندرز در حمایت از موضع اخیر بایدن مبنی بر توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی در صورت حمله این رژیم به رفح، عنوان کرد: هر ناظر عینی می‌داند که اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پاگذاشته است. قوانین آمریکا را زیر پا گذاشته است و به نظر من اسرائیل نباید از کمک‌های نظامی آمریکا در غزه استفاده کند. 

 

سندرز با انتقاد از مواضع رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه عنوان کرد: اسرائیل در هفت ماه گذشته نه تنها به جنگ با حماس بلکه به جنگ با کل مردم فلسطین رفته است و نتایج این اقدام فاجعه‌بار بوده است. سندرز در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که از ابتدای آغاز جنگ غزه به مخالفت با مواضع دولت بایدن در قبال این جنگ پرداخته و از همان ابتدای جنگ ضمن اشاره به آمار بالای تلفات غیرنظامیان خواستار توقف حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

 

 اخیرا وزارت امور خارجه آمریکا در جریان گزارشی عنوان کرد، شواهد قابل قبولی مبنی بر این موضوع وجود دارد که «اسرائیل» قوانین بشردوستانه بین‌المللی که از غیرنظامیان در خلال جنگ محافظت می‌کند را نقض کرده است. سندرز با استناد به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، عنوان کرد: تحت تاثیر این جنگ بیش از 35 هزار فلسطینی کشته شده و 77 هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. از این تعداد حدود دو سوم زنان و کودکان هستند.


سندرز جنگ غزه را غیرمتمدنانه خوانده و عنوان کرد: ما در مورد 60 درصد از خانه‌هایی در غزه صحبت می‌کنیم که اکنون ویران  و تمام زیرساخت‌های آنها تخریب شده است. ما از تخریب سیستماتیک سیستم بهداشت و درمان در غزه صحبت می‌کنیم. همه دانشگاه‌های غزه بمباران شده‌اند و وحشتناک‌تر از همه طبق گفته سازمان‌های بشردوستانه به احتمال بسیار زیاد، صدها هزار کودک در غزه درمعرض گرسنگی هستند.

 

وی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان جنگی به صراحت عنوان کرد، هر طرف جنگی که کمک‌های بشردوستانه آمریکا را مسدود کند، قانون را نقض کرده و نباید به ارسال کمک‌های نظامی به آن ادامه داد. 

 

سندرز با انتقاد از مواضع حمایتی جمهوری‌خواهان از رژیم صهیونیستی عنوان کرد: آنطور که من می‌دانم، جمهوری‌خواهان خواستار دادن مبالغ هنگفتی به اسرائیل هستند. به اعتقاد من آنها حتی خواستار ورود اسرائیل به رفح هستند و این خواسته آنها به رغم تمام ویرانی‌های بشردوستانه‌ای است که از حمله به رفح به بار خواهد آمد. سناتور دموکرات آمریکایی سپس عنوان کرد: اما این چیزی نیست که مردم آمریکا هم بخواهند.

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آنها خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه عظیم آمریکا به مردم فلسطین هستند. مردم کشور ما نمی خواهند در قحطی صدها هزار کودک فلسطینی شریک باشند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده