وزیر خارجه آفریقا: آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد آپارتاید است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

وزیر خارجه آفریقا: آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد آپارتاید است

وزیر خارجه آفریقای جنوبی اظهار داشت که آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آپارتاید است و جهان برای اولین بار است که رژیم اسرائیل را محاکمه می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۴۱۴۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز یکشنبه از تداوم تلاش‌های کشور خود برای پیشبرد شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری خبر داد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی افزود: همه دانشگاه‌های غزه به همراه ۳۰۰ مدرسه در غزه توسط اسرائیل بمباران و ویران شده است.

نالدی پاندور اظهار داشت که آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آپارتاید است و جهان برای اولین بار است که رژیم اسرائیل را محاکمه می‌کند.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت که قتل‌عام اسرائیل یک واقعیت عینی در برابر جهان است و افزود: به دنبال فعال کردن کمیته سازمان‌ملل علیه آپارتاید هستیم تا رفتار اسرائیل را بررسی کند.

نالدی پاندور خاطرنشان کرد که کشورش کنوانسیون نسل‌کشی را درباره رفتار اسرائیل علیه فلسطینی‌ها اعمال خواهد کرد.

آفریقای جنوبی پنجشنبه از دادگاه بین‌المللی خواست تا دستور توقف فوری تهاجم رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در غزه را صادر کند.

این کشور آفریقای تاکید کرده است که اقدامات نظامی اسرائیل در رفح یک "نسل کشی" است و "بقای واقعی فلسطینی‌ها" را تهدید می‌کند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار