رژیم صهیونیستی: آزادی گروگان‌ها و حفظ جان غیرنظامیان اولویت اول ما نیستند-راهبرد معاصر

رژیم صهیونیستی: آزادی گروگان‌ها و حفظ جان غیرنظامیان اولویت اول ما نیستند

یک عضو کابینه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه تصریح کرد که آزادی اسرای این رژیم و همچنین حفظ جان غیرنظامیان به هنگام حمله احتمالی زمینی به غزه جزو اولویت‌های این رژیم نیست.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 19
کد خبر: ۲۰۹۳۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه تصریح کرد که آزادی اسرا و همچنین جلوگیری از تلفات غیرنظامیان جزو اولویت‌های اول این رژیم در حمله زمینی به غزه نیست.

 

نیز باراکات که عضو کابینه رژیم صهیونیستی است به شبکه ای‌بی‌سی گفت ارتش اسرائیل برای اینکه به محض داشتن آمادگی وارد غزه شود چراغ سبز دارد. وی گفت: «[آزادی] گروگان‌ها و [جلوگیری از] تلفات غیرنظامیان نسبت به هدف نابودی حماس در وهله دوم اهمیت قرار خواهند داشت، حتی اگر این کار یک سال به طول بینجامد.»

 

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه ارتش رژیم صهیونیستی چه برنامه‌‌ای برای تونل‌های حفر‌شده توسط حماس در غزه دارد گفت: «آنها به بزرگترین گورستان تاریخ تبدیل خواهند شد.»

 

این مقام رژیم صهیونیستی گفت: «باید همه تلاشمان را بکنیم تا گروگان‌هایمان را زنده به خانه بیاوریم اما اولین و آخرین اولویت ما نابودی حماس است.»

 

در سیزدهمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، بخش انگلیسی شبکه الجزیره گزارشی درباره شمار شهدا و تلفات صهیونیست‌ها منتشر کرد.

 

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، از روز شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) که عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، تلفات صهیونیست‌ها ۱۴۰۳ کشته و ۳۸۰۰ زخمی بوده است.

 

بنا بر این گزارش، در نتیجه حملات شدید رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری در مجموع ۳۵۴۷ فلسطینی شهید و ۱۳۳۶۵ نفر زخمی شدند.

 

تعداد ۳۴۷۸ فلسطینی در غزه شهید و ۱۲۰۶۵ نفر از مردم فلسطین در این منطقه تحت محاصره مجروح شدند. صهیونیست‌ها در کرانه باختری ۶۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۱۳۰۰ نفر دیگر را مجروح کردند.

 

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در کرانه باختری اقدام به یورش به برخی منازل و اسارت شماری از شهروندان فلسطینی کردند.

 

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان اسرائیلی، بامداد امروز با یورش به استان‌های مختلف، حدود ۷۰ فلسطینی‌ را به اسارت گرفتند.

 

شدت گرفتن حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطینیان در شرایطی انجام می‌شود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر یک روزه به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزری و دیگر مقام‌های این رژیم دیدار کرد و به آنها درباره تداوم حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو اطمینان داد./ فارس

کلمات کلیدی: غزه طوفان الاقصی
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده