واکنش مسکو به اظهارات بلینکن درباره رئیس‌جمهور ایران-راهبرد معاصر

واکنش مسکو به اظهارات بلینکن درباره رئیس‌جمهور ایران

سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره رئیس‌جمهور شهید ایران سید ابراهیم رئیسی را غیرقابل باور توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۴۲۰۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛«باورش سخت است که یک نماینده آمریکا بتواند چنین اظهارات شرم‌آور و گستاخانه‌ای را بیان کند» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف این اظهارات را امروز در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن بیان کرد.


بلینکن پیش‌تر در اظهاراتی مغرضانه در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران گفته بود که با توجه به اقدامات او در مقام قاضی و رئیس‌جمهور، «مردم ایران احتمالاً وضعیت بهتری دارند... ما قطعاً از مرگ او غمگین نیستیم».


ادعاهای این مقام آمریکایی در حالی است که امروز میلیون‌ها نفر از مردم ایران برای قدردانی از زحمات رئیس‌جمهور شهیدشان در خیابان‌های تهران حاضر شدند؛ حضور گسترده‌ای که بازتاب جهانی داشت و خبرنگار انگلیسی ریچارد مدهرست که امروز در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تهران حضور داشت، آن را  خط بطلانی بر دروغ‌های رسانه‌های غربی درباره رئیس‌جمهور محبوب ایران خواند.


اظهارات بلینکن همچنین همزمان با فشارهای داخلی و جهانی بر دولت این کشور به دلیل همدستی در نسل‌کشی اسرائیل در غزه بیان شده که در یکی از این موارد روز سه‌شنبه معترضان به نقش واشنگتن، چند بار سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنا را قطع کردند.


«بلینکن، تو را به عنوان قصاب غزه به یاد خواهند آورد. شما به خاطر کشتار فلسطینیان بی‌گناه در یاد خواهید ماند» این فریادهای یکی از معترضان بود که پلیس کنگره او را از جلسه خارج کرد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده