رئیس سازمان انرژی اتمی: افزایش دستاورد‌های هسته‌ای مرهون حمایت‌های رئیسی است-راهبرد معاصر

رئیس سازمان انرژی اتمی: افزایش دستاورد‌های هسته‌ای مرهون حمایت‌های رئیسی است

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به خدمات صادقانه شهید رییسی گفت: افزایش چند برابری دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشورمان، مرهون حمایت‌های آیت‌الله رئیسی و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری به این صنعت است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 26
کد خبر: ۲۴۲۵۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ مراسم گرامیداشت «شهدای خدمت» امروز ششم خردادماه از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی و جمعی از مدیران و کارکنان صنعت هسته‌ای در مسجد شهدای پردیس شهید شهریاری این سازمان برگزار شد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه با شهادت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان، شاهد غم بزرگی در کشور بودیم، اظهار کرد: در پی این سانحه، انسان‌های مخلص و بزرگواری را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه شهیدان خدمت و در راس آنها شهید آیت‌الله رئیسی، گوهر‌های کمیابی به لحاظ اخلاق، منش، اخلاص و پشتکار بودند، ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی، به معنی واقعی کلمه مخلص خداوند بود و این مساله را همه کسانی که با ایشان کار کرده‌اند در عملکرد این شهید دیده‌اند که هرگز و در هر شرایطی کار در راه رضای خدا را ترک نکرد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر این موضوع که اگر انسانی در راه رضای خدا کار کند، در رفتارش دیگر هیچ ملاحظه‌ای برای غیرخدا وجود ندارد و جز در مسیر خداوند حرکت و کار نخواهدکرد، گفت: خداباوری، در نظرگرفتن رضایت خداوند و همچنین خدمت به مردم از نکات بارز انسانی است که مخلص خداوند بوده و در مسیر الهی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: این صفات در عملکرد شهید آیت‌الله رئیسی وجود داشت و در هر شرایطی برای حل مسایل و مشکلات مردم تلاش داشتند و گوشه‌ای از این نگاه ایشان را می‌توانستیم در سفر‌های استانی شاهد باشیم.

ضایعه شهادت رییس جمهور و همراهان‌شان موج غم بزرگی در کشور ایجاد کرد

اسلامی تصریح کرد: نکته مهم در دولت سیزدهم، اهمیت سفر‌های استانی بود که در این سفر‌ها مسایل و مشکلات دریافت می‌شد و مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گرفت و با انجام برنامه‌ریزی مناسب به عنوان مصوبه به شورای اداری استان‌ها ابلاغ می‌شد. این روند، مساله‌ای مهم برای شهید آیت‌الله رئیسی بود و در صورتی به سفر دوم خودشان به یک استان می‌رفتند که تعهدات و مسایل نوبت اول سفرشان محقق شده باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه این نگاه به واسطه اعتقاد شهید رئیسی به موضوع «صادق الوعد» بودن و حل مسایل مردم بود، تصریح کرد: معیشت مردم و حل مشکل گرانی و کاهش رنج در کنار مهار تورم از دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوج انسانیت در اطاعت از خداوند و مقید بودن به دستورات او جلوه می‌کند و به این مساله در قرآن و احادیث اشاره شده است، تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در همه اقدامات خود، تدابیر مورد تاکید مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داشت و به شکل مستمر آنها را پیگیری می‌کرد.

اسلامی افزود: در همین زمینه، صنعت هسته‌ای یکی از موضوعات مهمی بود که با توجه به اینکه مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشت، با اهتمام ویژه‌ای از سوی شهید آیت‌الله رئیسی حمایت می‌شد. افزایش چند برابری دستاورد‌هایی که به لطف خداوند و تلاش همه صنعتگران صنعت هسته‌ای کشورمان به وجود آمده، مرهون حمایت‌های آیت‌الله رئیسی و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری به این صنعت است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در ادامه به مسیر عزت و اقتدار حاصل شده در کشور به واسطه صنعت هسته‌ای وحمایت‌های شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: شاهد حضور گسترده و خودجوش مردم در مراسم عزاداری شهدای خدمت در اقصی نقاط کشور بودیم؛ ضایعه شهادت رییس جمهور و همراهان‌شان موج غم بزرگی در کشور ایجاد کرد و سبب شد تا مردم به شکل خودجوش برای عزاداری به میدان بیایند.

وی افزود: این اتفاق به پاس خدمات صادقانه ایشان بود که در این مسیر جان خودشان را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران کردند. این موضوع را در دیگر شهدای این حادثه نیز می‌توان مشاهده کرد به‌طوری‌که حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری آنها در نقاط مختلف کشور، نشان داد همه آنها جزو نیرو‌های مخلص این انقلاب بودند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با بیان صفات برجسته شهید آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و شهید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، به عملکرد شهید امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه فقید دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت: این شهید با اخلاق و شایسته دولت سیزدهم، تعامل پیوسته‌ای با سازمان انرژی اتمی ایران در موضوعات مرتبط با هسته‌ای کشورمان داشت.

وی افزود: تیزبینی و حضور به موقع ایشان شرایطی را به وجود آورد که با تعامل دو مجموعه، موضوعات و فعالیت‌های هسته‌ای با همکاری سازمان و وزارت خارجه به بهترین شکل ممکن پیش می‌رفت؛ که این موارد جلوه‌ای از تلاش این شهید و همکاران ایشان است.

شهید امیرعبداللهیان نقش مهمی در روشنفکری جهان نسبت به موضوع فلسطین داشت

اسلامی تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان نقش مهمی در بحث دیپلماسی و تعامل با کشور‌های اسلامی و عربی به ویژه جبهه مقاومت داشت. در همین راستا بعد از ۷۵ سال حضور منحوس صهیونیستی شاهد این هستیم که موضوع فلسطین که در برهه‌ای با تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری مساله اول جهان اسلام بود، اکنون با «طوفان الاقصی» به مساله اول جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: کاری که به هیچ عنوان ارزش آن نباید کم شده و نادیده گرفته شود، زیرا مقام معظم رهبری، شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نقش مهمی در روشنفکری جهان نسبت به موضوع فلسطین داشته‌اند. جایی که حتی دیگر رسانه‌های تحت سلطه آنها نیز نمی‌تواند پنهان‌کاری داشته باشد و می‌بینید که در این زمینه در آمریکا و فضای دانشگاهی آن، چه اتفاقی که در حال رخ دادن است.

اسلامی تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان توانست پیام‌آور مظلومیت مردم فلسطین به سراسر جهان باشد و به حتم جای این شهید و خدماتش همیشه خالی خواهد بود. این شهید توانست در وزارت امورخارجه یک تفکر انقلابی و شجاعانه را به‌وجود آورد و گفتمان صریح و تاکید وی بر روی مساله حق، نقطه عطفی در دیپلماسی کشور ایجاد کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان با اشاره به تاکید همیشگی آیت‌الله رئیسی که اصرار داشتند کار امروز به فردا انداخته نشود با تسلیت دوباره این ضایعه دردناک، گفت: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق خدمت خالصانه را عنایت فرماید و نیز با ثابت قدمی در این مسیر، خدمت بی‌منت با انجام به موقع تکالیف را نصیب ما بفرماید. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده