زلنسکی: اوکراین با اسپانیا توافق‌نامه امنیتی امضاء می‌کند-راهبرد معاصر

زلنسکی: اوکراین با اسپانیا توافق‌نامه امنیتی امضاء می‌کند

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در سفر به اسپانیا توافق‌نامه امنیتی با این کشور امضاء خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۷۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در جریان سفر روز دوشنبه به اسپانیا برای گفت‌وگو با پدرو سانچز ، نخست‌وزیر اسپانیا توافق‌نامه امنیتی امضا خواهد کرد و درباره حمایت نظامی از تلاش‌های جنگی کیف بحث خواهد کرد.

 

رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرد که در گفتگو با سانچز درباره تامین سلاح و آموزش سربازان اوکراینی بحث خواهد کرد. او همچنین اقدامات پیش از نشست ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در سوئیس را هماهنگ کرده و با رهبران پارلمان و«فیلیپه ششم» پادشاه اسپانیا دیدار خواهد کرد.

 

امروز دوشنبه اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم با اشاره به درخواست کی‌یف برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، گفت که شاید این اتفاق ۳۰ سال دیگر هم رخ ندهد.

 

شولتز در جریان رویدادی به مناسبت هفتادوپنجمین سالروز تصویب قانون اساسی آلمان، درباره پیوستن اوکراین به ناتو گفت: از تصمیمات آگاه هستید و انتظار نمی‌رود که این اتفاق در آینده نزدیک رخ بدهد. شاید حتی ۳۰ سال دیگر هم چنین اتفاقی نیفتد!

 

اوکراین سپتامبر ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز حمله روسیه به این کشور در فوریه ۲۰۲۲، درخواست عضویت کی‌یف را در این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا ارائه داد. راب باوئر، رئیس کمیته نظامی ناتو در ماه مارس مدعی شد که موضوع عضویت اوکراین حل شده است اما بحث و تبادل نظر درباره زمان‌بندی روند عضویت همچنان جریان دارد.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که گسترش ناتو به شرق اروپا و الحاق اوکراین، امنیت ملی مسکو را به طور مستقیم تهدید خواهد کرد. روسیه جایگاه بی‌طرفی و به اصطلاح حائل بودن اوکراین را یکی از شروط اصلی پایان دادن به جنگ فرسایشی جاری عنوان کرده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده