گوترش: وحشت در غزه باید متوقف شود-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

گوترش: وحشت در غزه باید متوقف شود

دبیرکل سازمان ملل متحد با محکوم کردن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به رفح اعلام کرد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و وحشت در غزه باید متوقف شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که اشغالگران صهیونیست بدون توجه به درخواست‌های جهانی و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری همچنان به حملات وحشیانه و جنون آمیز خود به مناطق مختلف غزه به ویژه شهر رفح ادامه می‌دهند و مستقیماً غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه آوارگان در رفح را که منجر به شهادت ده‌ها غیرنظامی شد محکوم و تاکید کرد: هیچ مکان امنی در نوار غزه که از 7 اکتبر تاکنون شاهد جنگ نسل کشی بوده است وجود ندارد.

 

گوترش کشتار ده‌ها غیرنظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم و تاکید کرد که این غیرنظامیان تنها به دنبال سرپناهی در سایه ادامه جنگ نسل کشی اسرائیل علیه غزه بودند.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار توییتی گفت: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و این وحشت باید متوقف گردد.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز موضعی مشابه اتخاذ و تاکید کرد که حملات اسرائیل باید فوراً متوقف شود و هیچ مکان امنی امروز در نوار غزه وجود ندارد.

 

«فرانچسکا آلبانیزا» گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیلی اردوگاه‌های آوارگان در رفح را بمباران کردند که در جریان آن غیرنظامیان آواره در این اردوگاه‌ها زنده زنده سوزانده شدند. این حجم از جنایتکاری اسرائیل و بی‌توجهی آن به قوانین و حقوق بین‌الملل غیرقابل قبول است. جنگ نسل کشی که اسرائیل در غزه به راه انداخته بدون فشارهای خارجی پایان نخواهد یافت و همه طرف‌های مربوطه باید اسرائیل را تحریم کنند.

 

این مواضع بعد از آن اتخاذ شد که اشغالگران صهیونیست در شامگاه یکشنبه مرتکب قتل عام هولناکی در رفح شدند و چادرهای آوارگان را در غرب رفح بمباران کرده و ده‌ها غیرنظامی را زنده زنده سوزاندند. حملات جنون آمیز صهیونیست‌ها به سراسر غزه به ویژه رفح همچنان ادامه دارد.

 

این درحالی است که روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری حکم توقف عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در رفح را صادر کرده بود اما اشغالگران طبق معمول، به این درخواست و حکم بین‌المللی هم توجهی ندارند و تحت حمایت کامل آمریکا به وحشی‌گری در غزه ادامه می‌دهند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده