پرچم فلسطین در پارلمان ایتالیا به اهتزاز درآمد-راهبرد معاصر

پرچم فلسطین در پارلمان ایتالیا به اهتزاز درآمد

شماری از نمایندگان اپوزیسیون جنبش «پنج ستاره» روز سه‌شنبه در پارلمان ایتالیا پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ ریکاردو ریکیاردی در جلسه پارلمان ایتالیا در حال سخنرانی و درخواست برای به رسمیت شاختن کشو مستقل فلسطین بود که برخی از نمایندگان مجلس سفلی پرچم‌های فلسطین و صلح را بالا بردند.

ریکیاردی «استاندارد‌های دوگانه» دولت راست افراطی جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در قبال فلسطین را محکوم کرد. دولت ملونی از یک سو مدعی است که از راه حل دو دولتی حمایت می‌کند، اما ماه گذشته از به قطعنامه سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی رای ممتنع داد.

دفتر ریاست پارلمان سفلی ایتالیا از نمایندگانی که پرچم فلسطین را برافراشتند انتقاد کرد و اعلام کرد که مجازاتی برای این نمایندگان در نظر گرفته نشده است، اما این مساله را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه یک نماینده چپگرا را به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین به مدت دو هفته از حضور در پارلمان تعلیق کرد.

نروژ، اسپانیا و ایرلند روز سه‌شنبه فلسطین را به رسمیت شناختند، اما آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا شنبه اعلام کرد که چنین اقدامی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل «مفید نیست.»

اسپانیا فردا چهارشنبه (۲۹ مه/ نهم خرداد) و به فاصله یک روز از به رسمیت شناختن کشور فلسطین، میزبان هیات بزرگی از وزرای امور خارجه کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی، اردن، مصر، امارات متحده عربی و قطر با موضوع فلسطین می‌شود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده