وزیر راه و شهرسازی: برخی دستگاه‌ها با نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند-راهبرد معاصر

وزیر راه و شهرسازی: برخی دستگاه‌ها با نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند

اجرای کلان پروژه نهضت ملی مسکن با اهتمام ویژه ای در حال انجام است اگرچه برخی از دستگاه‌ها در کمک به اجرای این پروژه اهتمام وزارتخانه را ندارند اما همه دستگاه‌ها به قافله تولید مسکن بپیوندند
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح 26هزار و 804 واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی 37 هزار و455 واحد مسکونی در سطح استان تهران با بیان اینکه رقم آغاز عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی عبور کرده است، اظهار کرد: واگذاری زمین و نوسازی بافت‌های فرسوده و سایر روش‌های ساخت با اهتمام ویژه مجموعه وزارت راه وشهرسازی در حال انجام است.

وی ادامه داد: مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا آورد و تاکید می‌کنیم در این راه دلسرد نمی‌شویم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور شهید دو بار از سایت پرند بازدید کرد و این نشان می‌دهد که پیگیری‌های وی در تکمیل پروژه‌ها تاثیر عمده ای داشت همچنین در زمان حیات آن شهید مترو پرند نیز افتتاح و بهره برداری شد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کارهای در حال انجام در دولت سیزدهم با شهادت رئیس‌جمهور متوقف نمی‌شود، گفت: اجرا کلان پروژه نهضت ملی مسکن با اهتمام ویژه ای در حال انجام است. اگرچه برخی از دستگاه‌ها در کمک به اجرای این پروژه اهتمام وزارتخانه را ندارند اما همه دستگاه‌ها به قافله تولید مسکن بپیوندند.

وزیر راه و شهرسازی  گفت: آمار صدور پروانه در بافت فرسوده شهرها در سال گذشته شکسته شد و هم اکنون واحدهای نوسازی شده و در حال نوسازی از عدد 281 هزار واحد عبور کرده است.

وی یادآور شد: برای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از یکصد هزار هکتار زمین (در شهرها و روستاها) تامین شده است، همچنین توافقات خوبی با نیروهای مسلح بخش صنعت، دانشگاه‌ها، وزارت ورزش و سایر وزارتخانه‌ها برای تامین مسکن کارکنان آنها انجام شده است و برخی به نتیجه رسیده است.

وی در خصوص واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت توضیح داد: در سال گذشته بیش از 72هزار قطعه زمین به واجدان شرایط واگذار شد و امسال نیز این واگذاری‌ها تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع است.

سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز اظهار کرد:در تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان تهران از منابع صندوق ملی مسکن کمک گرفته شد تا از آورده های متقاضیان بیشتر استفاده نشود.

وی افزود: همچنین از منابع داخلی شرکت عمران در تکمیل زیر ساخت های پروژه ها استفاده شده و از این منابع در جهت تکمیل شبکه‌های زیربنایی آب و فاضلاب هزینه شد و توانستیم آماده سازی پروژه ها را انجام دهیم.

وی گفت: اجرا با کیفیت و با کمیت پروژه ها جزو اولویت های ما است و ما تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن با کیفیت را جزو اولویت های خود قرار داده ایم.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: امروز همچنین بوستان صبا به مساحت 14000 متر مربع در جنوب فاز6 شهرک مهستان که درای زمین بازی زمین ورزشی، چمن مصنوعی، زمین بدمینتون، مسیرهای پیاده روی، سکوهای نشستن برای نمایش و قصه گویی در محوطه، فضای سبز و محوطه سازی ، نگهبانی، زمین بازی کودکان و مسیرهای مناسب معلولان است./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده