نماینده فلسطین در سازمان ملل: اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرده است-راهبرد معاصر

نماینده فلسطین در سازمان ملل: اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرده است

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۲۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اردوگاه‌های فلسطینی را بمباران می‌کند و با وجود حکم دیوان لاهه حملات خود را متوقف نکرده است.

وی گفت: همه دنیا درباره پیآمد‌های حمله اسرائیل به رفح هشدار داده و با آن مخالفت کردند، اما این رژیم همچنان به حمله به رفح ادامه می‌دهد؛ شورای امنیت بایستی برای توقف فوری حملات علیه نوار غزه اعمال فشار کند.

منصور با اشاره به بمباران منازل مسکونی در نوار غزه به بهانه وجود افراد مسلح در این خانه‌ها تصریح کرد: اسرائیل می‌خواهد به فلسطینی‌ها این را بگوید که اگر در غزه بمانند، سرنوشت آنها مرگ یا کوچ اجباری است.

وی افزود: هیچ گونه خط قرمز عقلانی، شرعی و انسانی وجود ندارد که اسرائیل آن را زیرپا نگذاشته باشد، این رژیم پیکر‌های صد‌ها شهید فلسطینی را به مدت ده‌ها سال گروگان گرفت.

این دیپلمات فلسطینی افزود: تصویب طرح پیشنهادی الجزایر، گام مهمی برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه خواهد بود و فلسطین عضو سازمان ملل خواهد شد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل همچنین گفت: اسرائیل نمی‌تواند همانند ۷۵ سال گذشته از مجازات فرار کند، اگر پس از این همه جنایت اسرائیل در غزه نخواهیم این رژیم را مؤاخذه کنیم، پس چه زمانی این کار را خواهیم کرد؟

از سوی دیگر نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: ما تنها یک گزینه داریم و آن بازگرداندن گروگان‌ها و نابودی حماس است.

وی مدعی شد: در حمله یکشنبه گذشته در غزه ۲ تن از رهبران حماس را هدف قرار دادیم. / الجزیره

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده