دولت اسلوونی کشور فلسطین را به رسمیت شناخت-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

دولت اسلوونی کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

دولت اسلوونی در اقدامی هم راستا با بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 30
کد خبر: ۲۴۳۲۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری رویترز نوشت که رابرت گولوب (Robert Golob)، نخست وزیر اسلوونی، در ادامه اقدام‌های اسپانیا، ایرلند و نروژ امروز خبر از موافقت دولت اسلوونی با به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین داد.

مجلس نیز باید در روز‌های آینده تصمیم دولت را تصویب کند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرچه موافقت مجلس برای اجرایی شدن این اقدام ضروری است، ائتلاف لیبرال حاکم دارای اکثریت در مجلس بوده و رای گیری آتی تشریفاتی محسوب می‌شود.

گولوب همچنین خواهان توقف فوری درگیری‌های اسرائیل و حماس و آزادی همه اسرا شد.

به نوشته رویترز، پرچم فلسطین در کنار پرچم‌های اسلوونی و اتحادیه اروپا در برابر ساختمان دولت در مرکز شهر لیوبلیانا به اهتزاز درآمد.

در ۲۸ مه (۸ خرداد)، اسپانیا، ایرلند و نروژ کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، سوئد، قبرس، مجارستان، جمهوری چک، لهستان، اسلواکی، رومانی و بلغارستان قبلا کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند. مالت نیز اعلام کرده که به زودی چنین اقدامی را انجام خواهد داد.

انگلیس و استرالیا گفته اند که به رسمیت شناختن فلسطین را بررسی می‌کنند، اما فرانسه اعلام کرده که اکنون زمان چنین اقدامی نیست.

آلمان در کنار آمریکا با اصرار بر این که راه حل تشکیل دو دولتی تنها از طریق گفتگو به دست می‌آید، از به رسمیت شناختن فلسطین سرباز زده است.

پارلمان دانمارک نیز ۸ خرداد لایحه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد کرد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده