بسته کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین-راهبرد معاصر

بسته کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

مقام‌های آمریکایی از قصد دولت این کشور برای ارسال بسته کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دلاری به اوکراین خبر داده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۲۴۴۱۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دولت ایالات متحده قصد دارد 225 میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کند. این بسته شامل مهمات جنگی برای ارتش اوکراین خواهد بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بسته مذکور شامل مهمات برای سامانه «هیمارس» و همچنین سامانه‌های خمپاره‌ای و گلوله‌های توپ خواهد بود. این مقام‌ها به شرط عدم افشای نام با این رسانه گفت‌وگو کرده‌اند. 

دولت آمریکا پیش از این چراغ سبز نشان داده که اوکراین می‌تواند از این سلاح‌ها در فراسوی مرزهای این کشور برای حمله به نیروهای روسیه که در تدارک حمله هستند استفاده کند. با وجود این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرده که سیاست اصلی این کشور مبنی بر اینکه اوکراین نمی‌تواند از این سلاح‌ها برای حمله به کاخ کرملین یا مواضعی در داخل روسیه استفاده کند تغییر نکرده است.

بایدن قرار است روز جمعه در پاریس با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کند. روز چهارشنبه یک مقام غربی و یک سناتور آمریکایی گفتند که اوکراین از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به مواضعی در داخل روسیه استفاده کرده است.

مقام‌های مورد استناد آسوشیتدپرس می‌گویند این بسته کمکی علاوه بر این شامل موشک‌هایی برای سامانه پدافندی «هاوک»، موشک‌های استینگر، سامانه‌های موشکی جاولین، توپ 155 میلی‌متر هوویتزر، خودروهای زرهی، قایق‌های گشتی و دیگر قطعات و تجهیزات یدکی را شامل می‌شود./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده