مخالفت بلژیک با استفاده از تسلیحات این کشور علیه خاک روسیه-راهبرد معاصر

مخالفت بلژیک با استفاده از تسلیحات این کشور علیه خاک روسیه

بروکسل اعلام کرد به کی‌یف اجازه نمی‌دهد از سلاح‌های ارسالی این کشور علیه خاک روسیه استفاده کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، گفت که بروکسل اجازه نمی‌دهد کی یف از سلاح‌های ارسالی این کشور، به ویژه جنگنده‌های F-16 برای حملات به خاک فدراسیون روسیه استفاده کند.

 

دی کرو به نوبه خود یادآور شد که بلژیک یک توافقنامه امنیتی دوجانبه با اوکراین امضا کرده است که از جمله، تامین ۳۰ جت جنگنده F-16 را برای کی یف فراهم می‌کند. 

 

نخست وزیر بلژیک گفت: اما توافق بسیار واضح است. ما در مورد جت‌های جنگنده‌ای صحبت می‌کنیم که می‌توانند توسط اوکراینی‌ها در خاک اوکراین استفاده شوند. این توافقی است که ما منعقد کرده ایم و من می‌خواهم به آن پایبند باشم. 

 

پیشتر، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام دولت بایدن گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین مجوز محرمانه‌ای برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه داده است ولی این حمله را مشروط به نزدیک شهر خارکف کرده است. این مجوز برای کمک به کی‌یف برای دفاع بهتر در برابر پیشروی روسیه است.

 

طبق مجوز جدید اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای تعدادی حملات علیه روسیه استفاده کند که شامل شلیک موشک‌هایی به سمت نیرو‌های روسی در امتداد مرز می‌شود. حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی همچنان ممنوع است، همانطور که استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق روسیه ممنوع است.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کرملین از مجوز آمریکا برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به روسیه اطلاعی ندارد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده